۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

ادامه حملات مرگبار اسرائیل به غزه






ادامه حملات مرگبار اسرائیل به غزه

در حملات چهار روزه اسرائیل به نوار غزه بیش از 70 فلسطینی کشته شده اند
مقامات فلسطینی می گویند ادامه حملات زمینی و هوایی ارتش اسرائیل به باریکه غزه طی شب گذشته موجب کشته شدن دست کم 40 فلسطینی دیگر شده است.
در این درگیری ها 2 سرباز اسرائیلی نیز کشته شدند.
گزارش منابع فلسطینی حاکی است که در میان کشته شدگان دست کم هفت شهروند غیرنظامی و سه کودک به چشم می خورد.
حملات ارتش اسرائیل به باریکه غزه که چهار روز است ادامه دارد به تلافی شلیک موشک هایی از باریکه غزه به شهر سدروت در خاک اسرائیل آغاز شد که روز چهارشنبه گذشته به کشته شدن یک دانشجوی اسرائیلی انجامید.
گزارش رادیویی؛ برنامه جام جهان نما
حملات تلافی جویانه ارتش اسرائیل تاکنون دست کم 70 کشته به جای گذاشته که نیمی از آنان غیرنظامی بوده اند و کم سالترین آنان کودکی پنج ماهه است.
آن گونه که شاهدان عینی می گویند، نفرات ارتش اسرائیل که با پشتیبانی هلیکوپترهای نظامی دیشب به باریکه غزه حمله کردند با مقاومت نفرات مسلح فلسطینی مواجه شدند.
ارتش اسرائیل از زخمی شدن پنج تن از سربازانش در جریان تازه ترین درگیری خبر داده است.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده که امروز بیست موشک دیگر از باریکه غزه به خاک اسرائیل شلیک شده که سه فروند از آنها از نوعی موشک های گراد ساخت روسیه و بقیه از موشکهای قسام بوده که فلسطینیان می سازند.
بنا بر گزارش منابع اسرائیلی، این موشک ها تنها موجب زخمی شدن سطحی سه نفر در بندرعسقلان و سدروت شده است.
مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که اگر این حملات موشکی ادامه یابد چاره ای جز ادامه حمله به باریکه غزه نخواهند داشت.
این حملات در شرایطی صورت می گیرد که قرار است کاندولیزا رایس وزیرخارجه آمریکا تا چند روز دیگر به اسرائیل سفر کند و آمریکا به اسرائیل هشدار داده که در آستانه این سفر، عواقب اقدامات خود را در نظر داشته باشد.
از سوی دیگر، جنبش حماس که کنترل باریکه غزه را در دست دارد از جامعه جهانی و نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی انتقاد کرده که چرا در مقابل حملات به غزه سکوت کرده اند.
تشکیلات خودگردان فلسطینی حکومت جنبش حماس را در باریکه غزه به رسمیت نمی شناسد اما جنبش حماس به عنوان جناح پیروز در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطینی خود را دارای حق تشکیل دولت و اداره سرزمین های فلسطینی می

هیچ نظری موجود نیست: