۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

ظاهرات گسترده مردم ونزوئلا، یونان، سوریه، عراق و اردن به حمایت از مردم فلسطین ۹ دی ۱۳۸۷ | admin مردم ونزوئلا در اعتراض به جنایات اسرائیل تظاهرات کر


ظاهرات گسترده مردم ونزوئلا، یونان، سوریه، عراق و اردن به حمایت از مردم فلسطین

۹ دی ۱۳۸۷ | admin

مردم ونزوئلا در اعتراض به جنایات اسرائیل تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آژانس پرنسا لاتینا کوبا، در این تظاهرات که روز گذشته در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت ونزوئلا برگزار شد دهها تن از شهروندان این کشور کشتار مردم غزه در حملات جنگنده های اسرائیلی را محکوم کردند.
کارلوس ویمر نایب رئیس گروه نمایندگان ونزوئلایی در پارلمان آمریکای لاتین که در این تظاهرات شرکت داشت با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که اسرائیل با چراغ سبز آمریکا و همدستی سازمان ملل متحد در حال تبدیل کردن غزه به یکی از اردوگاههای دوران نازی است.
ویمر به علاوه گفت: اسرائیل می خواهد کل فلسطین را نیز به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل کند و بسیاری از به اصطلاح مدافعین حقوق بشر نیز این وضعیت را تحمل می کنند.
نماینده ونزوئلایی همچنین انفعال دولت هایی که به رژیم صهیونیستی اجازه “مجازات جمعی” را می دهند عصبانی کننده دانست.
ویمر کشتار صدها فلسطینی و مجروح شدن بیش از هزار تن از آنان در حمله هوایی به غزه را نشانه تروریسم دولتی اسرائیل خواند و به شدت این جنایت را محکوم نمود.
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه با واکنش بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از جمله اعضای اتحادیه اقتصادی آمریکای جنوبی (مرکوسور) مواجه شده است.

*****

تظاهرات گسترده مردم یونان به حمایت از مردم فلسطین

مردم یونان روز دوشنبه با برپایی تظاهرات گسترده ای جنایات رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم و حمایت خود از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

در این تظاهرات گسترده ، شهروندان شهر آتن پایتخت یونان با شعارهای تندی از رژیم صهیونیستی خواستند که به حملات ددمنشانه خود هرچه سریعتر پایان دهد.
تظاهر کنندگان ابتدا در میادین شهر آتن تجمع و سپس بسوی سفارت رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی کردند.
تظاهرکنندگان مسافتی طولانی را در سرمای شدید شهر آتن با شعارهایی همچون ” دست از کشتار مردم فلسطین بردارید”، ” رهبران رژیم صهیونیستی از هیتلر بدترند”،” قلسطینی ها ما برادران شما هستیم و در کنار شما قرار داریم ” را سر دادند.
تظاهر کنندگان با تجمع درمقابل سفارت رژیم اشغالگر قدس پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.
نیروهای امنیتی زیادی برای جلوگیری از درگیری های احتمالی بسیج شده بودند و مانع نزدیک شدن تظاهر کنندگان خشمگین به سفارت رژیم اشغالگر قدس شدند که بین نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان نیز درگیری هایی رخ داد.
تظاهر کنندگان سپس با شعارهایی همچون” رژیم صهیونیستی به حمایت آمریکای سلطه طلب مردم فلسطین را قتل عام می کند” از شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستند که برای ادامه تظاهرات و اعلام همبستگی با مردم بی دفاع فلسطین ، بسوی سفارت آمریکا راهپیمایی کنند.
تظاهر کنندگان سپس بسوی سفارت آمریکا راهپیمایی و در مقابل سفارت این کشور تجمع کردند و از این کشور خواستند با قطع حمایت خود از رژیم صهیونیستی، حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس را متوقف نماید.
معترضین در مقابل سفارت آمریکا شعارهایی بر علیه دولت این کشور سر داده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

ایرنا

*****

عفوبین الملل خواستار توقف فوری حملات غیرقانونی اسراییل شد

لندن - سازمان عفوبین الملل روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای بر ضرورت “توقف حملات غیرقانونی” رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن تاکید کرد: به دلیل ادامه حملات اسراییل و کمبود امکانات پزشکی و درمانی، دارو و نیروی متخصص خطر افزایش تلفات در غزه بسیار زیاد است.
عفو بین الملل با اشاره به محاصره طولانی مدت غزه افزود: در حال حاضر امکانات درمانی و پزشکی در غزه جوابگوی مجروحان گسترده حملات اسراییل نیست و باید اجازه انتقال فوری این مجروحان به بیمارستان های دیگر از جمله در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری داده شود.
این سازمان همچنین از دولت مصر خواست مرز خود را به روی مجروحان حملات اسراییل و همچنین مردمی که برای در امان ماندن از بمباران های اسراییل خانه های خود را ترک کرده اند، باز کند.
عفو بین الملل نوشت: واقعیت این است که میزان اندکی از کمک های امدادی که در ماههای اخیر اجازه ورود به غزه را یافته اند، در مقابل نیازهای مردم این منطقه بسیار ناچیز است.
بیانیه عفو بین الملل افزوده است: سیاست اسراییل مبنی بر محروم کردن عمدی ۵/۱ میلیون نفر ساکنان غزه از مواد غذایی و دیگر امکانات ضروری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و تعقیب چنین سیاستی با هیچ بهانه ای از جمله در مورد مسائل امنیتی قابل توجیه نمی باشد.
این سازمان تاکید کرده است که اسراییل باید فورا دسترسی امن کارکنان سازمان های بین المللی امدادی و حقوق بشری را به غزه تامین و تضمین کند.
عفو بین الملل همچنین از جامعه جهانی بویژه اعضای گروه چهار جانبه تماس خاورمیانه(کوارتت) شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواست از حرف زدن فراتر روند و فشارها را برای توقف کشتار و خشونت افزایش دهند.
این سازمان همچنین توقف فوری حملات غیرقانونی و بی پروای اسراییل علیه مناطق مسکونی و بشدت پرجمعیت غزه را خواستار شد.
بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر شهید و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند.

ایرنا

**********

دهها هزار اردنی برضد جنایتهای صهیونیستها در غزه تظاهرات کردند

امان - ۲۵ هزار اردنی روز دوشنبه برای سومین روز متوالی در تظاهراتی در امان جنایتهای صهیونیستها در حق مردم فلسطین در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از امان ، این تظاهرات از محل ساختمان سندیکاهای اصناف اردن تا روبروی نخست وزیری این کشور به فاصله چندین کیلومتر ادامه داشت .
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ضد اسراییلی نظیر ” سفارت اسراییل در سرزمین اردن نه ” و ” دولت ،سفیر اسراییل را اخراج کن ” خواستار لغو معاهده صلح اردن و اسراییل معروف به وادی عربه و قطع روابط اردن با رژیم صهیونیستی شدند.
آنان با سردادن شعار ” مبارک و لیونی خون مردم غزه ارزان نیست ” ، خواستار بازگشت مصر به نقش اصلی خود در مساله فلسطین و کمک به مردم فلسطین و بازگشایی گذرگاه رفح شدند.
تظاهر کنندگان پرچمهای آمریکا و اسراییل و مسجمه بوش را در میان شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین به آتش کشیدند.
آنان همچنین نامه ای نیز در خصوص تلاش بیشتر و فوری اردن برای توقف جنایت صهیونیستها در غزه تسلیم دفتر “نادر الذهبی ” نخست وزیر اردن “زکی بنی ارشید ” دبیرکل جبهه عمل اسلامی اردن در سخنانی با محکوم کردن جنایت صهیونیستها در غزه مسوولیت این امر را متوجه صهیونیستها و کمک کننده اصلی به آنها یعنی آمریکا دانست . وی از موضع رسمی مصر در خصوص حادثه غزه به شدت انتقاد کرد.
“صالح العرموطی” رییس سندیکای وکلای اردن نیز گفت : بزودی ما برای محاکمه “تسیبی لیونی ” وزیرخارجه اسراییل و جرج بوش رییس جمهور آمریکا به عنوان عاملان اصلی جنایات غزه تلاش می کنیم .
وی موضع رسمی کشورهای عربی در خصوص جنایت صهیونیستها در غزه را به شدت محکوم کرد.
براثر حملات وحشیانه چند روز اخیر صهیونیستها به نوار غزه صدها نفر از مردم فلسطین شهید و زخمی شده اند.

*********

مردم حلب سوریه تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
دمشق - شهر “حلب ” واقع در ۳۵۵ کیلومتری شمال دمشق ظهر دوشنبه شاهد تظاهرات اهالی شهر برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه بود.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، مردم این شهر تجاوز تروریستی و نیروهای اشغالگر صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.
فعالان سیاسی ، مردمی ، مذهبی و اجتماعی شرکت کننده در تظاهرات خشم خود را از جنایات نیروهای اشغالگر علیه مردم محاصره شده غزه اعلام داشتند.
آنان همچنین سکوت عربی و همسویی بین المللی در قبال جنایات نیروهای اشغالگر علیه غیرنظامیان بی گناه ، منازل مسکونی ، مساجد و مدارس را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان از جامعه جهانی ، سازمانهای مدافع حقوق بشر، سازمانهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد، توقف فوری این حمله به عنوان نقض آشکار حقوق بشر، موازین و قوانین بین المللی را خواستار شدند.
شرکت کنندگان همچنین از کشورهای عربی خواستند موضعی واحد در زمینه توقف تجاوز صهیونیستی ، شکستن محاصره ، حمایت مادی و معنوی از مردم محاصره شده غزه و گشودن گذرگاهها به منظور ورود دارو و غذا اتخاذ کنند.
آنان پرچمهای فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن شعارهایی در محکومیت اقدامات دشمن صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه نوشته شده بود.
تظاهرکنندگان همچنین ضمن آتش زدن پرچم اسرائیل از کشورهای عربی خواستند روابط خود را با رژیم صهیونیستی را قطع و سفرای این رژیم را اخراج کنند.
آنان از حکومت خودگردان فلسطین توقف گفت و گو با رژیم صهیونیستی و آغاز گفت و گوی ملی فلسطینی را خواستار شدند.
*******
تظاهرات گسترده در بغداد در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری “اصوات العراق”، طرفداران جریان صدر امروز دوشنبه با برپایی تظاهراتی در میدان “المستنصریه” در شرق بغداد گردهم آمدند و تهاجم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در شهر غزه را محکوم کردند.
“عبدالمحمداوی” یکی از رهبران برجسته جریان صدر در سخنانی که در جمع تظاهرات‌کنندگان ایراد کرد، گفت: رژیم صهیونیستی زشت‌ترین تصویر تروریسم را در حق ملت فلسطین از خود به نمایش گذاشت و امروز جنایت وقیحانه‌ای را در حق مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه مرتکب می‌شود.
وی با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را که تا به امروز بیش از ۳۰۰شهید برجای گذاشت، افزود: ما کشتار، اقدامات تروریستی، محاصره و ویرانی نوار غزه را محکوم می‌کنیم و همبستگی خود را با نیروهای مبارز فلسطینی اعلام می داریم و از سازمان ملل، اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود در قبال جنایت وحشیانه‌ای که از دیدن آن عرق شرم از پیشانی هر انسانی جاری است، عمل نمایند.
المحمداوی تأکید کرد، آنچه که اسرائیل از اقدامات تروریستی در حق ملت فلسطین انجام می‌دهد، هدیه باارزشی به کشورهایی عربی است که در قبال این جنایت سکوت پیشه کرده‌اند.
وی از تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین خواست تا فورا گفت‌وگوهای ملی را از سربگیرند و یکپارچگی و همبستگی ملی گذشته را باز یابند.
این مقام برجسته جریان صدر همچنین از مجامع بین المللی خواست تا اقدامات عملی و فوری را برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی و فعال کردن توافقنامه چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ اتخاذ نماید.
وی خطاب به ملت فلسطین گفت: بدانید تا زمانی که مسلمانان بر وحدت ملی خود پافشاری کنند، اسرائیل رو به نابودی و زوال است

هیچ نظری موجود نیست: