۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

* بهروز جاوید طهرانی بیش از 7 ماه در شرایط غیر انسانی * محمدرضا حدادی صبح چهارشنبه اعدام می‌شود


بهروز جاوید طهرانی بیش از 7 ماه در شرایط غیر انسانی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بیش از 7 ماه است که در بند 1 معروف به بند آخر خطیها در کنار زندانیان عادی خطرناک و در شرایط طاقت فرسا وغیر انسانی نگهداری می شود
بهروز جاوید طهرانی آخرین زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیرماه 1378،بیش از 7 ماه است که در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی در بند 1 معروف به بند آخر خطیهای زندان گوهردشت نگهداری می شود. او در کنار زندانیان عادی و خطرناک زندانی است و تا به حال در این بند بارها درگیریهای خونین روی داده است . زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی مدت طولانی از زندانی خود را در سلولهای انفرادی این بند معروف به سگ دونی گذراند و در آنجا بارها تحت شکنجه های جسمی قرار گرفت.در این بند یورش پاسداربندها ،ضرب وشتم ،ضبط حداقل امکانات شخصی زندانی بصورت مستمر صورت می گیرد .
او در حال حاضر تنها زندانی سیاسی که در بند 1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد.بودن این زندانی در کنار زندانیان عادی و خطرناک جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار می دهد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و حسن زارع دهنوی وتوصیه علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت به بند 1 منتقل گردید. انتقال او به این بند برای تحت فشار قرار دادن این زندانی سیاسی است.

محمدرضا حدادی صبح چهارشنبه اعدام می‌شود

کمیته گزارشگران حقوق بشر : محمد رضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد 27 اسفند 1366 می‌باشد. وی در زمان دستگیری 15 ساله بوده است. این نوجوان در جریان پرونده رسیدگی به یک فقره سرقت منجر به قتل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 8/8/82 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود.
محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه می‌رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگیرد. وی فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب فعل هیچ نقشی نداشته است.
گفتنی است خانواده این نوجوان محکوم به اعدام در شرایط خوبی به سر‌ نمی‌برند. خواهر وی پس از شنیدن حکم اعدام محمدرضا خودسوزی نمود و مادرش نیز از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست و سه بار سکته نموده است. همچنین پدر وی سالها پیش خانواده را ترک گفته است.

هیچ نظری موجود نیست: