۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

فروردين. جمهوری اسلامی و دادسرای ويژه ايرانيان خارج از کشور/اطلاعيه مشترک کانون نويسندگان ايران در تبعيد و انجمن قلم ايران در تبعيد

جمهوری اسلامی که به خاطر تبه کاری ديرينه بيش از سه دهه خود و ايجاد خفقان، سرکوب و جنايت های بيشمار، با خيزش بزرگ مبارزاتی توده های ميليونی مردم ايران روبرو ست؛ در پی آن بر آمده است که برای جلوگيری از همبستگی ايرانيان خارج از کشور با اين مبارزات، دادسرای ويژه تشکيل دهد و صدای افشاگرانه آنان را خاموش کند.
مرتضی بختياری وزير دادگستری جمهوری اسلامي، روز شنبه گذشته اعلام کرده است که: برای تشکيل اين دادسرای ويژه هماهنگی  های لازم به عمل آمده است و مشکل خاصی وجود ندارد.
اخيرا نيز رژيم جمهوری اسلامی کوشيد که با همکاری پليس بين المللی برخی از فعالين سياسی ايرانی را به عنوان متهم دادگاه های جمهوری اسلامی در تنگنا قرار دهد.
اما اگر تحت تعقيب قرار دادن فعالين سياسی توسط پليس بين الملل به بهانۀ داشتن شاکی خصوصی در ايران مطرح شده است؛ اين بار رژيم می کوشد که فعالين سياسی خارج از کشور را مستقيما به خاطر مبارزات سياسی و افشاگری هايشان در افکار عمومی مردم جهان مورد تعقيب قرار دهد.
افزون بر اين، وزير دادگستری جمهوری اسلامي، در مورد امکان بازگشت پناهندگان سياسی به ايران گفته است: « با توجه به حضور دستگاه های امنيتی در شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور، اين دستگاه ها در اين زمينه تصميم گيری می کنند.»
در پيش گرفتن سياست محکوميت بازداشت شدگان ماه های اخير درايران به زندان و مرگ، تهديد فعالين سياسی خارج از کشور به محاکمه در داسرای ويژه و ايجاد ترس و بيم در ميان ايرانيان مقيم خارج که به کشور بازمی گردند؛ نشانه اوج درماندگی جمهوری اسلامی ست.
اين امر همچنين نشان می دهد که مبارزات فعالان سياسی ايرانی در خارج از کشور تا چه حد در روحيه مردم مبارز ايران تاثير می گذارد و تا چه اندازه رژيم را در برابر افشاگری های جهانی آن ها زير فشار قرار می دهد.
کانون نويسندگان ايران در تبعيد و انجمن قلم ايران در تبعيد، بنا بر پيشينه مبارزاتی خود در دفاع از آزادی انديشه و بيان، هرگونه تلاش رژيم جمهوری اسلامی را برای تداوم سياست خفقان در ايران و دراز کردن دست سرکوب به زندگی ايرانيان خارج از کشور را محکوم می کند و همچنان به دفاع از مبارزاتی بر می خيزد که نشانۀ آزادی انديشه و بيان را بر پيشانی خود دارند.

کانون نويسندگان ايران در تبعيد و انجمن قلم ايران در تبعيد
ششم آوريل ٢٠١٠
www.iwae.org www.iran-pen.com
kanoon_dt@yahoo.com center@iran-pen.com

هیچ نظری موجود نیست: