۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

5مرداد.در ساری 60 زندانی در يک اتاق 12نفره!


خبرگزاری مهر:
مديرکل زندانها و اقدامات تامينی و تربيتی مازندران با اشاره به اينکه هزار زندانی در زندان مرکز استان وجود دارند اظهار داشت: ظرفيت اين زندان برای زندانيان کافی نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر غفاريان يکشنبه شب در جلسه علنی شورای شهر ساری افزود: زندان ساری با قدمت بيش از 40 سال اکنون هزار نفر زندانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زندانيان اين زندان در 40 سال گذشته، 250 نفر بوده و اين زندان بر اساس جمعيت آن زمان احداث شده است.

مديرکل زندانها و اقدامات تامينی و تربيتی مازندران با اشاره به اينکه هم اکنون فضای اتاقهای زندان ساری برای زندانيان کوچک و سخت است، تصريح کرد: ايجاد زندان جديد ساری با تعداد فعلی زندانی به 24 هزار متر مربع زمين نياز دارد.

غفاريان با بيان اينکه انتقال زندان ساری در مصوبات سفر دولت به مازندران به تصويب رسيده است، يادآور شد: پيشرفت فيزيکی زندان جديد ساری مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در يک اتاق 12 نفره زندان ساری 60 زندانی زندگی می کنند و سرويس های بهداشتی موجود جوابگوی زندانيان نيست.

مديرکل زندان های مازندران با بيان اينکه روند ساخت زندان جديد ساری رو به پيشرفت است، افزود: پيش بينی می شود زندان جديد ساری تا پايان امسال به بهره برداری برسد.

فرامرز نقيبي، رئيس شورای اسلامی شهر ساری نيز با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر برای تسريع در احداث زندان جديد ساری گفت: پيمانکاران شهرداری که برای ساخت زندان ساری انتخاب شده پيشرفت فيزيکی خوبی در ساخت داشته اند.

وی همچنين با اشاره به وجود گره های ترافيکی در سطح شهر ساری افزود: احداث کمربندی های شمالی و غربی در مرکز استان ترافيک ساری را تا چندين سال روان خواهد ساخت.

ساری مرکز مازندران حدود 500 هزار نفر جمعيت دارد.

هیچ نظری موجود نیست: