۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

حضار ۵ دانشجوی دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات؛ ۴۰ دانشجو در آستانه کمیته انضباطی


همزمان با شروع امتحانات دانشگاه شیراز که به دلیل اعتراضات دانشجویان به نتایج انتخابات به تعویق افتاده بود، اعمال فشارها بر فعالین دانشجویی این دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر احضار 5 دانشجو به اداره اطلاعات، بررسی فوری به پرونده 2 دانشجو در دادگاه، به جریان افتادن 12 پرونده انضباطی در وزارت علوم، احضار 6 تن از اساتید منتقد به نهادهای قضایی و امنیتی و احتمال احضار بیش از 40 دانشجو به کمیته انضباطی همزمان با هم، نشان از تلاش نهادهای امنیتی برای ایجاد فضایی امنیتی در دانشگاه شیراز دارد.

طی روزهای گذشته غلامرضا حسین زاده، محمد امین کریمی، همت جهانشاهی، علی صالح پور و دلیر بارخدا به اداره اطلاعات احضار و هم اکنون غلامرضا حسین زاده دو روز است که در بازداشت به سر می برد و به بقیه نیز فرصت داده شده است که پس از پایان امتحانات به وزارت اطلاعات خود را معرفی نمایند.

اتهام این افراد رهبری و شرکت در تجمعات عنوان شده است. نکته قابل توجه در این احضارها این است که دانشجویان با سربرگ های قوه قضاییه، به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

همچنین غلامرضا حسین زاده و محبوبه خادمی نیز به دادگاه عمومی شیراز احضار شده اند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر اتهام این دو نفر آتش زدن ساختمان بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در سال گذشته عنوان شده است. سپاه فجر شیراز شاکی این پرونده است.

علاوه بر این 6 تن، از اساتید این دانشگاه نیز به دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات احضار شده اند.

همچنین در اقدامی دیگر کمیته انضباطی دانشگاه شیراز، اکبر حسن پور از فعالین دانشجویی را به 3 ترم محرومیت از تحصیل محکوم کرد.

بنا بر صحبت های دکتر کارپورفرد رئیس کمیته انضباطی این دانشگاه بیش از 40 نفر از دانشجویان فعال در اعتراضات اخیر شناسایی و در ابتدای سال جاری قرار است به کمیته انضباطی احضار شوند. وی همچنین اعلام نموده است که چنانچه دانشجویی خارج از دانشگاه و حتی در شهر دیگری در اعتراضات حاضر بوده است از طریق وزارت اطلاعات به آنان معرفی و با آنان برخورد صورت خواهد گرفت.

پرونده انضباطی حمداله نامجو، اسماعیل جلیلوند، عبدالجلیل رضایی، آلما رنجبر ،کاظم رضایی، یونس میرحسینی، آرش روستایی، هادی الم لی، احمد کهنسال، عنایت تقوی، سعید خلعتبری -که هر کدام پیشتر دو ترم از تحصیل محروم شده بودند- به کمیته مرکزی وزارت علوم ارجاع داده شده است و از این افراد خواسته شده است که روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به کمیته انضباطی مرکزی مراجعه نمایند.

در حالی فشارها بر فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز شدت یافته که همچنان در بسیاری از شبها دانشجویان خوابگاه های دانشگاه شیراز در ساعت 10 شب با فریادهای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" به فضای امنیتی ایجاد شده اعتراض می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: