۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

واردات انواع شمش طلا و نقره هم از پرداخت گمرگی معاف شد


ايلنا
نمایندگان به معافیت واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودی رای مثبت دادند و تصویب کردند که این معافیت پس از اتمام برنامه چهارم نیز ادامه یابد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا در جلسه علنی امروز نمایندگان به بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در رابطه با لایحه معافیت واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودی پرداختند و کلیات این لایحه را با 172 رای موافق و 29 رای مخالف به تصویب رسانیدند.
از آنجایی که ماده واحده این لایحه تغییر در برنامه چهارم را ایجاد می‌کرد نیازمند دو سوم آرا بود اما نمایندگان با 141 رای موافق و 17 رای مخالف این ماده را تصویب نکردند.
گفتنی است در ادامه پیشنهاد حذف این ماده واحده مطرح شد که به تصویب نرسید.
همچنین پیشنهادی توسط جهانبخش محمدنیا عنوان شد که براساس آن واردات انواع شمش طلا و نقره توسط بخش دولتی و خصوصی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌شوند که علی لاریجانی با رد این پيشنهاد اظهار داشت كه مجلس با فرض اعم از دولتي و خصوصي به كليات لايحه مذبور راي دادند و اين پيشنهاد مورد تازه‌اي غير از ماده واحده لايحه ندارد.
محمد حسين فرهنگي نيز پيشنهاد داد تا واردات انواع شمش طلا و نقره توسط بانك مركزي از پرداخت حقوق ورودي معاف شوند كه اين پيشنهاد نيز با مخالفت مجلس مواجه شد.
سپس كاظم دلخوش پيشنهاد داد تا در پايان ماده واحده تصريح شود كه قانون مزبور پس از اتمام برنامه چهارم نيز لازم‌الاجرا باشد كه اين پيشنهاد با 160 راي موافق و 13 راي مخالف به تصويب رسيد.
لذا براساس مصوبه مجلس، با الحاق يك تبصره به ماده (4) قانون برنامه چهارم توسط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودي معاف مي‌باشند و اين قانون پس از اتمام برنامه چهارم نيز لازم‌الاجرا خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: