۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

بنابه گزارشات رسيده از بند ۱ زندان گوهردشت کرج، منصور اسالو رئيس هيئت مديره‏ی سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه عليرغم اينکه تا به حال پزشکی قانونی ۳ بار عدم تحمل حبس او را تاييد کرده است ولی همچنان در بند ۱ زندان گوهردشت معروف به "بند آخر خطی‏ها" در شرايط بسيار ناگواری بسر می‏برد.

به گزارش فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، منصور اسالو مدتی پيش به پزشکی قانونی برای معاينات پزشکی منتقل گرديد و برای سومين بار عدم تحمل حبس او به خاطر وضعيت حاد جسمی اش مورد تاييد قرار گرفت. اما ۳ بار تاييد پزشک قانونی نه تنها باعث آزادی او نشده است بلکه اورا به بند ۱ معروف به بند آخر خطيها که با شرايط غير انسانی است منتقل شده است و تحت فشارهای غير انسانی قرار دارد. اسالو از زمان انتقال به اين بند تا به حال از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است و ملاقات‏ها بصورت کابينی صورت می گيرد.

از طرفی ديگر فرزند منصور اسالو، پويش اسالو که در جريان دستگيری‏های گسترده قيام مردم ايران دستگير شده بود و بيش از۱۷ روز را در بازداشت بسر برده بود در طی اين مدت تحت شکنجه‏هايی قرار گرفته است که عليرغم گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی هنوز از آثار شکنجه ها رنج می برد و همچنان تحت درمان پزشکی قرار دارد. شکايتهای اين خانواده بخاطر بازداشت غير قانونی و شکنجه های غير انسانی همچنان بدون رسيدگی باقی مانده است. عروس منصور اسالو نيز هنگام تردد به محل کارش مورد يورش مامورين قرار گرفته که با کشيدن سلاح کمری او را تهديد کرده و قصد ربودن وی را داشتند و از اين طريق يک فضای ترور و وحشت را بر اين خانواده حاکم کرده اند و امنيت اين خانواده را کاملا سلب کرده اند.

منصور اسالو در تاريخ ۱۱ شهريور از بند ۴ به بند ۱ معروف به بند آخر خطی‏ها که دارای شرايط بسيار ناگواری است منتقل شده و از آن زمان تا به حال در آنجا بسر می برد. اين درحالی است که آقای اسالو بيش از دو سوم مدت محکوميت خود را تحمل کرده و طبق قوانين بايد آزاد شود. اسالو از ناراحتی های متعدد جسمی رنج می برد و نگه داشتن او در بند ۱ سلامت وی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست: