۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

در نامه ای شدید اللحن خطاب به مهدی چمران اعلام شد

در نامه ای شدید اللحن خطاب به مهدی چمران اعلام شد
برخورد با اعضای شورای شهر تهران درصورت ادامه دیدار با خانواده های آسیب دیدگان حوادث اخیر













استانداری تهران طی نامه‌ای خطاب به رییس شورای شورای شهر تهران اعلام کرد که اعضای این شورا حق دیدار با خانواده های آسیب دیدگان حوادث اخیر را ندارند. در نامه ای که به امضای معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران رسیده است، تاکید شده که " تدوام سرکشی ها در آینده به منزله یک اقدام تحریک آمیز تلقی خواهد شد که پیگیری آن ضرورت خواهد یافت".

به گزارش نوروز، در نامه شدید اللحن استانداری، دلجویی و دیدار اعضای شورای شهر تهران از خانواده های آسیب دیدگان حوادث اخیر اقدامی در راستای افزایش دامنه تنش ها خوانده شده است.

برخی اعضای شورای شهر همچون معصومه ابتکار، که ریاست سازمان محیط زیست در دوره اصلاحات را عهده دار بود، همچنین احمد مسجد جامعی، وزیر ارشاد دولت خاتمی به همراه برخی دیگر از اعضای شورای شهر با حضور در منزل شهدای جنبش سبز از خانواده های آنها دلجویی کرده بودند.

برخی مادران داغدار و همسران زندانیان سیاسی نیز پیش از این با اعضای شورای شهر تهران دیدار و آنها را در جریان روند غیرقانونی و ناقض حقوق شهروندی در برخورد با عزیزانشان قرار داده بودند.

روز گذشته "پارلمان نیوز" به نقل از مهدی چمران درخصوص این نامه نوشته بود: رییس شورای شهر در حاشیه جلسی علنی مجلس به خبرنگاران گفت که " در این نامه ذکر شده رسیدگی به وضعیت خانواده‌ها از طریق هلال احمر قابل پیگیری است."

درحالی که در تصویر این نامه اثری از دلجویی، حمایت یا پیگیری وضعیت این خانواده ها به چشم نمی خورد.

در عین حال یکی از نمایندگان مجلس روز گذشته در خصوص این نامه و اقدام معاون سیاسی استانداری تهران گفته بود: "آقایان معتقد هستند این ملاقات‌ها و رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان در جامعه ایجاد تشویش می‌کند به همین دلیل مخالف این ملاقات‌ها هستند.

هیچ نظری موجود نیست: