۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

* احضار ۲۰ نفر از اصناف مهاباد به دادسرای انقلاب اسلامی * احضار 12 دانشجوی دانشگاه ارومیه به کمیته انضباطی


احضار ۲۰ نفر از اصناف مهاباد به دادسرای انقلاب اسلامی

بر اساس خبری از شبکه حقوق بشر کرد، بدنبال فشار نیروهای امنیتی و قضایی بر فعالان مدنی و صنفی در کردستان اخیرا برای ۲۰ نفر از بازاریان و اصناف شهر مهاباد احضاریه فرستاده شده تا در ساعت ۹ صبح روز ۸ آذر ماه در شعبه ۱ دادسرای انقلاب اسلامی به ریاست قاضی خدادادی حضور یابند. اتهام این بازاریان شرکت در اعتصاب سراسری ۲۲ تیرماه سال جاری مردم کردستان است در بین این افراد آقایان طاهر فرامرزی و احمد بحری سردبیر ماهنامه مهاباد دیده میشوند که برای چندمین بار به جرم اقدام علیه امنیت ملی احضار میشوند.

احضار 12 دانشجوی دانشگاه ارومیه به کمیته انضباطی

12 دانشجوی دانشگاه ارومیه به دلیل تحصن در اعتراض به مشکلات صنفی به کمیته انضباطی احضار شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر بعد از فوت احسان جابری دانشجوی فیزیک هسته ای ورودی 87 دانشگاه ارومیه (به دلیل نشت گاز در اتاق خوابگاه و وقوع انفجار و پرت شدن وی از پنجره به بیرون و ضربه مغزی) روز شنبه حدود 600 نفر از دانشجویان به نشانه ی اعتراض به بی توجهی مسوولان دانشگاه نسبت به وضعیت رفاهی و امنیت جانی دانشجویان در برابر مسجد دانشگاه و در شرایط بد آب وهوایی دست به تحصن زدند.
اما مسوولان دانشگاه به جای پاسخ گویی به اعتراضات دانشجویان، دو روز بعد 12 نفر از شرکت کنندگان آن تحصن را به کمیته انضباطی احضار نمودند.
این در حالی است که بعد از وقایع اعتراضی مربوط به انتخابات در این دانشگاه احکامی به شرح زیر از طرف کمیته ی انضباطی صادر گردیده است:
- پویا غلامرضایی 2 ترم تعلیق با احتساب سنوات و در پی آن اخراج
- 1ترم تعلیق بدون سنوات محمد یاسر موسوی
- 2ترم تعلیق دانشجوی دکتری آقای حسامی افشار
- حدود 50 نفر منع از خوابگاه و امکانات رفاهی

هیچ نظری موجود نیست: