۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

اسرائیل ساختمان فلسطینیان را با بولدوزر تخریب کرد

فلسطینیان خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند

یک روز پس از اعتراض آمریکا به تخریب خانه های فلسطینیان در بیت المقدس اشغالی، اسرائیل یک ساختمان متعلق به فلسطینیان را با بولدوزر تخریب کرده است.

گزارش های منابع فلسطینی حاکی از آن است در این ساختمان دو مکان تجاری و دو خانه شخصی فلسطینیان وجود داشت.

مقام های اسرائیلی معمولا می گویند که این خانه ها چون بدون مجوز ساخته شده اند، باید خراب شوند.

فلسطینیان نیز می گویند کسب مجوز از اسرائیلی ها برای ساخت خانه تقریبا محال است و آنها در هنگام کسب مجوز با تبعیض مقام های اسرائیلی مواجه می شوند.

تخریب خانه های فلسطینیان یک روز پس اعلام ساخت نهصد خانه جدید در شهرک یهودی نشین گیلو در بیت المقدس شرقی صورت می گیرد.

طبق قوانین بین المللی، کلیه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی غیر قانونی است اما اسرائیل چنین تفسیری را رد می کند.

فلسطینیان خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند و می گویند فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در این مناطق ارتباط میان شهرهای مختلف فلسطینی را با مانع جدی رو به رو می کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ساخت خانه های جدید در اراضی اشغالی در بیت المقدس شرقی گفته است که این اقدام می تواند بسیار خطرناک باشد.

آقای اوباما در مصاحبه با تلویزیون فاکس گفت ساخت شهرک های جدید به امنیت اسرائیل کمک نمی کند و صلح با همسایگان را برای آنها دشوارتر می کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود که این امر( فعالیت های ساختمانی جدید اسرائیل) فلسطینیان را ناخرسند و ناراضی می کند که در نهایت می تواند بسیار خطرناک شود.

آقای اوباما در عین حال خاطرنشان کرده که این اقدام اسرائیل بر حمایت و پشتیبانی آمریکا بر اسرائیل تاثیر نمی گذارد.

روسیه نیز از اقدام اسرائیل انتقاد کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است که این کشور این مساله را با حساسیت ویژه ای دنبال می کند. روسیه از اعضای گروه چهارگانه (کوارتت) برای حل مناقشه خاورمیانه است.

اتحادیه اروپا نیز از ساخت نهصد واحد مسکونی جدید توسط اسرائیل ابراز نگرانی کرده و گفته است این اقدام بر روند صلح تاثیر می گذارد.

این اتحادیه تاکید کرده که فعالیت های ساختمانی و شهرک سازی ها، تخریب خانه های فلسطینیان و اخراج خانواده ها از خانه های خود بر خلاف قوانین بین المللی است

هیچ نظری موجود نیست: