۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

معتقدان نظام تکلیف خود را با ساختارشکنان مشخص کنند

معاون سپاه پاسداران:

جوان آنلاین
تندرو، معتدل و افراطی معنا ندارد و هر جریانی که در مقابل نظام قرار بگیرد دیگر در مجموعه نظام قابل تعریف نیست.

سردار یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه در گفت‌گو با «جوان» با اشاره به انتقاد برخی اصلاح‌طلبان معتدل از مواضع آقای خاتمی در حوادث پس از انتخاب و جنبش سبز گفت:‌ ما از دوم خرداد سال 76 به این طرف با جریانی مواجه شدیم که به دنبال ساختارشکنی و تغییر نظام بود. در چنین وضعیتی حق این بود افرادی که با جریان فوق همراه بودند به محض آشکار شدن مواضع ضد نظام این طیف و این بخش از نیروهای اصلاح‌طلب بلافاصله باید از آنها جدا می‌شدند و علیه آنها موضع می‌گرفتند و اقدامات آنها را محکوم می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تقسیم‌بندی تندرو، معتدل و افراطی معنا ندارد و هر جریانی که در مقابل نظام اسلامی قرار بگیرد و به دنبال ساختار شکنی و تغییر نظام دینی باشد، اساساً دیگر در مجموعه نظام قابل تعریف نیست.

جوانی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که طی این سال‌ها با آن مواجه بوده‌ایم این بوده که افرادی مدعی بودند که ما پیرو خط امام(ره) ، معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه بوده و به دنبال اصلاحات در چارچوب قانون اساسی هستیم ولی می‌بینیم از کسانی که مواضع و دیدگاه‌هاشان ساختارشکنانه و در جهت تغییر نظام دینی بود حمایت کامل می‌‌کردند.

وی افزود: چنین افرادی اگر باورشان این نیست که آنها دنبال ساختارشکنی هستند که باید گفت از درک سیاسی مسائل جاری کشور عاجزند چون به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت جریانی در داخل نظام تعریف شود اما اینگونه مورد حمایت جریان‌های خارجی و گروه‌های ضدانقلاب قرار گیرد. معاون سیاسی سپاه تصریح کرد:‌اگر در جریان اصلاحات کسانی هستند که آمریکایی‌ها و غرب کاملاً از آنها حمایت می‌کنند به دلیل این است که از چارچوب نظام خارج شده‌اند البته بسیار محدود و فاقد پایگاه اجتماعی‌اند، منتها مماشات با مدعیان پیروی از امام (ره) و انقلاب که در این مجموعه هستند باعث شده که آنها همچنان در صحنه باشند و آنطور که باید و شاید منزوی نشوند و تحت پوشش این افراد به فعالیت خود ادامه دهند.
جوانی گفت: با آشکار شدن حرکت‌های براندازانه و آنچه در حوادث اخیر اتفاق افتاد مشخص شد که جریانی به دنبال براندازی است و دیدیم که برای رسیدن به اهداف خود کشور را از حالت ثبات و آرامش خود، به بی‌ثباتی سوق دادند. اگر کسی معتقد است که معتدل و ملتزم به قانون اساسی است باید تکلیف خود را با کسانی که مقابل نظام و قانون اساسی ایستاده‌اند مشخص کند ولی اگر این کار را انجام دهند ضررش متوجه خود آنها می‌شود و باید در مقابل ملت‌ پاسخگو باشند.

هیچ نظری موجود نیست: