۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

بیش از ۲۰۰ نفر از مردم عادی و ۶ تن از دانشجویان باز داشت شدند

در پی برگزاری تجمع اعتراضی بیش از 8هزار نفر از مردم شهر مشهد در اطراف میدان ازادی و بلوار وكیل آباد شهر مشهد ، بیش از 200تن از مردم عادی و 5 یا 6 تن از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بازداشت شدند.
با اعلام قبلی و از ساعت 11 روز جمعه جمع گسترده و چند هزار نفری شهروندان مشهدی مقابل پارك ملت واقع در میدان آزادی شهر مشهد در اعتراض به گرانی ها و مفاسد اقتصادی تجمع نمودند. حاضران در این
جمع با سر دادن شعار هایی مانند « مافیای اقتصادی افشا باید گردد » ، « موجم اگر میروم گر نروم نیستم » و « دولت بی كفایت استعفا، استعفا» خواستار استعفا یا بركناری دولت احمدی نژاد شدند.
در پی برگزاری این تجمع مدنی نیروهای یگان ویژه و انتظامی حاضر در محل كه گفته میشد با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان ، استاندار و دیگر مسئولان استانی از ساعت ها قبل در محل تجمع حاضر بودند با مسدود نمودن هر چهار خیابان اصلی منتهی به میدان ازادی ازعبور وسایل نقلیه برای ساعت ها جلوگیری نمودند. علی رغم حضور رئیس شورای شهر مشهد میان تجمع كنندگان و تقاضای پایان تجمع ، معترضان بر شدت اعتراضات خویش افزودند. با اضافه شدن به تعداد تجمع كنندگان كه حدود 8 تا 10 هزار نفر گزارش شده است حدود ساعت 13 ماموران یگان ویژه و لباس شخصی حاضر در محل كه توسط ده ها بسیجی موتور سوار همراهی میشدند با شلیك چند تیر هوایی و با استفاده از باتوم ، باتوم برقی و گاز اشك اور به تجمع كنندگان حمله كرده و اقدام به بازداشت جع گسترده ای از حاضران در تجمع نمودند. به گزارش شاهدان عینی حاضر در محل نیروهای بسیجی با استفاده از زنجیر ، قمه ، باتوم برقی و انواع گاز های اشك اور به طرز وحشیانه ای به تجمع كنندگان حمله نمودند. نیروهای گسترده حاضر در محل با جمع نمودن بازداشت شدگان در مسجد واقع در پارك ملت و پس از ضرب وشتم وحشیانه انان در مسجد با ده ها اتوبوس حاضر در محل انان را به مكان نامعلومی منتقل نمودند.
همچنین گفته میشود به پای یكی از حاضران در محل تیر اصابت نموده است. به گزارش كمیته دانشجویی گزارش گران حقوق بشر: محمد.ش یکی از حاضران در پارک ملت می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید، " دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند." گفتنی است از سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و تنها مسئولان دانشگاه از منتقل شدن دانشجویان بازداشت شده با صدور قرار بازداشت توسط دادگاه انقلاب ، به زندان مركزی مشهد خبر داده اند.

تجمع دانشجویان در ساعت پایانی شب
همچنین در پی اطلاع دانشجویان دانشجویان دانشگاه فردوسی از بازداشت شدن جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه ، تجمع اعتراضی مقابل خوابگاه پسران این دانشگاه برگزار شد. حاضران در این تجمع كه بیش از 500 تن از دانشجویان گزارش شده است با سر دادن شعار « دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و « احكام انضباطی ملغی باید گردد » به سمت امور دانشجویی واز انجا به سمت خوابگاه دختران حركت نمودند.
با اضافه شدن دانشجویان دختر به معترضان حاضران در تجمع به بیش از هزار نفر افزایش یافت. در این تجمع مسئولان دانشگاه فردوسی حاضر شده و قول مبنی بر آزادی دانشجویان تا حداكثر روز بعد را دادند. این تجمع كه از ساعات 8 شب اغاز شده بود حدود ساعت 11 شب با قرائت بیانیه به طور موقت پایان یافت. دانشجویان اعلام كردند كه در صورت آزاد نشدن دانشجویان زندانی مجددا تجمع خواهند نمود.

لینك فیلم های تجمع مشهد:
http://www.youtube.com/watch?v=oHW7Zh9_HyI
http://www.youtube.com/watch?v=zwRQSGzlOJY

http://www.youtube.com/watch?v=RosGMkXA9XA

http://www.youtube.com/watch?v=120JZgxalzY

هیچ نظری موجود نیست: