۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

به: مسئولین یو ان اچ سی آر( UNHCR ) از: مهدی فضل الهی

From: Mehdi Fazlollahi [mailto:fazlollahim@yahoo.com] Sent: Thursday, June 12, 2008 1:19 PMTo: patelv@unhcr.orgCc: roggia@unhcr.org; salman@unhcr.org; englbrec@unhcr.org; ismail@unhcr.org; issah@unhcr.org; sidky@unhcr.org; yrezbal@unhcr.org; chamoun@unhcr.org; bilge@unhcr.org; mhassibi@austin.rr.com; murad sheixi; saeed salehinia; nourizadeh@hotmail.com; bukharih@unhcr.org; kjerland@unhcr.org; abe.asadi@glocalnet.netSubject:

به: مسئولین یو ان اچ سی آر( UNHCR )
از: مهدی فضل الهی

خانم و آقای عزیز

همانطور که در جریان هستید حدود 5 روز پیش من از دهوک به اربیل منتقل شده ام..

امروز نماینده دولت کردستان به اینجا آمده و گفته که شما نمی توانید اینجا بمانید و
باید اینجا را ترک کنید.

مسئولین محترم یو ان اچ سی آر من چند سئوال از شما دارم:

1- چطور من بدون داشتن مدرک قانونی اینجا را ترک کنم؟ شما که می دانید من
هیچگونه مدرک برای سفر ندارم.

2- من کجا بروم؟ در این عراق ناامن که نه از نمایندۀ محلی شما خبری است و نه از
نیروهای آمریکایی که مسئول حفاظت جان ما در عراق هستند و به یو ان اچ سی آر
متعهد شده اند که تا زمانی که ما در عراق هستیم از ما حفاظت کنند، من کجا بروم و
چطور بروم؟

3- چرا ما را در عراق که در حال جنگ داخلی است و ناامن می باشد حتی برای خود
مردم عراق، مستمر جابجا می کنید و الان هم که اصلا ما را ول کرده اید و نمی دانیم
طرف حسابمان کیست؟
4- اگر فردا صبح مثل اتفاقی که در دهوک افتاد نیروهای کردستان مجددا با سلاح به
اطاقهایمان ریختند و گفتند برید بیرون و کردستان را ترک کنید و اصلا ما را تحویل
ایران دادند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

5- همانطور که می دانید یو ان اچ سی آر نمایندۀ قانونی پناهندگان است و وقتی شما
که نمایندۀ قانونی من هستید هیچ دخالتی نمی کنید و ما را از هیچ مسئله ای مطلع نمی
کنید من چگونه می توانم دیگر آرامش داشته باشم؟ آیا تحمل سختی های طاقت فرسا
بیش از 5 سال در زندان آمریکایی ها کافی نیست؟ آیا آوارگی ما و جابجایی های
اجباری و با زور سلاح در عراق کافی نیست؟

شما خودتان می دانید که ما در شرایط روحی خوبی بسر نمی بریم و مستمر تحت فشار
روحی هستیم

من هر لحظه منتظر این هستم که یک بلایی در عراق به سرم بیاید، به من پاسخ دهید تا
کی باید صبر کنم؟

اگر هر چه سریعتر اقدام نکنید و ما را از عراق خارج نکنید ممکن است دولت کردستان
هر بلایی سر ما بیاورد

من می ترسم که در عراق کشته شوم. من می ترسم که مورد معامله با رژیم ایران قرار
بگیرم. من از بی آیندگی می ترسم. من از اینکه در عراق رها شده ام می ترسم.

لطفا به ما کمک کنید و یک جایی وارد عمل شوید و اقدامی بکنید و ما را از عراق خارج کنید.

بیصبرانه منتظر شنیدن جواب از شما هستم .

از طرف یک پناهندۀ گرفتار و بی آینده
12جون/2008

اربیل - عراق

رونوشت به سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر و فعالین و سازمان های
حقوق بشر ایرانی

هیچ نظری موجود نیست: