۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

حامد يازرلو به حکم سنگين و غير انسانی 3 سال زندان محکوم شد

19شهريور فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران

:بنابه گزارشات رسيده از بند 209 زندان اوين زندانی سياسی حامد يازرلو کارشناس هوا-فضا پس از بيش از 6 ماه بلاتکليفی در بند مخوف 209 به حکم سنگين و غير انسانی 3 سال زندان محکوم شد.

حامد يازرلو 28 ساله کارشناس هوا فضا پس از بيش از 6 ماه بلاتکليفی در بند مخوف 209 زندان اوين، در اوايل هفته به وکيل وی خانم غنوی بصورت شفاهی اعلام شد که به حکم سنگين و غير انسانی 3 سال زندان محکوم شده است.هنوز محکوميت غير انسانی به صورت کتبی به آقای يازرلو و خانم غنوی وکيل وی ابلاغ نشده است.خانواده آقای يازرلو و وکيل او در قبال اين حکم سنگين و غير انسانی اعتراض خواهند کرد.

زندانی سياسی حامد يازرلو روز يکشنبه 8 شهريور ماه به دادگاه انقلاب برده شد. او در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقيسه ای از اعضای کمسيون مرگ قتل عام زندانيان سياسی سال 67 مورد محاکمه قرار گرفت. ابتدا علی اکبر حيدری فر رئيس شعبۀ 1 امنيت دادگاه انقلاب که بعنوان نماينده دادستان در دادگاه انقلاب برای آقای يازرلو تقاضای اشد مجازات، اعدام را نمود. حيدری فر آقای يازرلو را به 12 مورد متهم نمود که عبارتند از:محاربه بدليل پشبرد اهداف سازمان مجاهدين خلق ايران /شرکت در مجالس و محافل خانوادگی/جمع آوری اخبار و اطلاعات زندانيان سياسی از جمله هود يازرلو (برادرش) /شرکت در کوهنوردی و فوتبال سالنی با حضور خانواده/شرکت در مراسم ها و مناسبتها در حسينيه ارشاد/برقراری ارتباط ايميلی با اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف/حضور در تجمعات و اعتراضات دانشجوئی/ جمع آوری کلکسيون سخنرانيها و مراسم های سازمان مجاهدين خلق ايران و موارد متعدد ديگر

علی اکبر حيدری فر مسئول شعبۀ 1 دادگاه انقلاب که بعنوان نماينده دادستان کيفرخواست را عليه زندانيان سياسی و ساير زندانيان را قرائت می کند. اين فرد که از افراد تيم سعيد مرتضوی و حسن زارع دهنوی است و در جريان قيام مردم ايران دستور انتقال تعداد زيادی از جوانان را به اردوگاه مرگ کهريزک را صادر کرد. که تعدادی از آنها در اثر شکنجه های قرون وسطائی جسمی ،روحی و جنسی جان باختند اين فرد همچنين با تصميم گيری مشترک سعيد مرتضوی و حسن زارع دهنوی دستور انتقال صدها نفر از جوانان قيام را به شکنجه گاههای مانند ؛آگاهی شاپور ،کلانتری 148،بازداشتگاههای مخفی سپاه پاسدارن و نيروی انتظامی را صادر کرده است.

لازم به يادآوری است حامد يازرلو 2 اسفند 1387 با يورش وحشيانه ماموريم وزارت اطلاعات و با فرماندهی سربازجوی اوين آخوندی با نام مستعار علوی دستگير و به بند مخوف 209 منتقل گرديد او به مدت 120 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشت و 203 روز است که در بند مخوف 209 زندان اوين بسر می برد.همچنين مادرش خانم نازيلا دشتی در بند زنان زندان اوين زندانی است و برادرش هود يازرلو در بند 4 زندان گوهردشت کرج در بازداشت بسر می برد، که هر کدام از آنها به 3 سال زندان بدليل ديدار قانونی با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف محکوم شده اند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، دستگيري،شکنجه روحی و جسمی ، بيش از 6 ماه بازداشت در بند مخوف 209 و صدور احکام سنگين و غير انسانی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات لازم برای آزادی تمامی زندانيان سياسی در ايران است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران

18 شهريور 1388 برابر با 09 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:

کميساريای عالی حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: