۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

ورود وزیر فلسطینی به مناقشه قاچاق اعضای بدن فلسطینی‌ها

اسرائیل گزارش روزنامه سوئدی را "ضد یهود" خوانده است

یک وزیر فلسطینی و یک عضو عرب کنست (پارلمان) اسرائیل وارد مناقشه مربوط به فروش اعضای بدن فلسطینی ها شده اند.

یک روزنامه سوئدی چندی پیش در گزارشی این اتهام را متوجه اسرائیلی ها کرد که طبق آن اسرائیلی ها اعضای بدن فلسطینیان کشته شده را به فروش می رسانند.

این گزارش با خشم اسرائیل مواجه شد و دولت اسرائیل واکنش شدیدی به آن نشان داد.

عیسی قراقع، وزیر دولت خودگردان فلسطینی گفت اسرائیل از بازگرداندن اجساد فلسطینی های کشته شده توسط ارتش اسرائیل خودداری می کند چون می خواهد اسناد و شواهد برداشتن اعضای بدن را پنهان کند.

محمد برکه، عضو عرب کنست اسرائیل نیز گفت او باور می کند که اعضای بدن کشتگان فلسطینی برداشته شده، مگر این که اسرائیل خلاف آن را ثابت کند.

انتشار این گزارش در روزنامه سوئدی آفتونبلادت، پرتیراژترین روزنامه این کشور منجر به تنش در روابط اسرائیل و سوئد شد تا حدی که وزیر خارجه سوئد سفر خود به اسرائیل را لغو کرد.

گزارش این روزنامه در یکی از شماره های ماه اوت خود سربازان ارتش اسرائیل را متهم می کرد که اعضای بدن فلسطینیان کشته شده را می فروشند. در این گزارش، فروش اعضای بدن فلسطینی ها از سوی یک مقام ناشناس سازمان ملل تائید شده بود.

این مقاله با خشم دولت اسرائیل مواجه شد که آن را "ضد یهود" خواند. دولت اسرائیل از سوئد خواسته تا انتشار این گزارش را محکوم کند اما دولت سوئد می گوید این امر مغایر با حق آزادی بیان است.

وزیر کشور اسرائیل در واکنش به این موضوع گفته بود که مجوز کار برای خبرنگاران این روزنامه صادر نخواهد کرد.

سوئد در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست: