۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

ه همراه جانشین فرمانده نیروی زمینی چندین فرمانده بلندپایه سپاه کشته شدند

• چندین فرمانده بلندپایه سپاه صبح روز یکشنبه در استان سیستان و بلوچستان ترور شدند. سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) از جمله کسانی هستند که در این حادثه جان خود را از دست دادند ...

چندی از فرماندهان بلندپایه ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس سردار شوشتری جانشین فرمانده زمینی سپاه و برخی دیگر از فرماندهان سپاه در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.
گفته می شود سردار شوشتری که با هدف شرکت در جلسه سران طوایف و ریش‌سفیدان راهی منطقه پیشین در محدوده منطقه سرباز شده بود، توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و ترور شد.
به گزارش خبرگزاری فارس در یک اقدام دیگر جمعی از فرماندهان سپاه استان سیستان و بلوچستان کشته شدند. سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) از جمله کسانی هستند که کشته شده اند. ترور این افراد زمانی صورت گرفت که این گروه از فرماندهان در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند.


معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد در حادثه ی انفجار امروز در شهر پیشین از توابع شهرستان سرباز، حدود ۶۰ نفر کشته یا مجروح شده اند. به گفته ی وی جمعی از سران طوایف نیز در میان کشته شدگان هستند. وی گفت: مجروحان این حادثه بلافاصله به مراکز درمانی اتتقال داده شدند.

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای در مورد کشته شدن سردار سرتیپ نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مردم بومی و نیز سران طوایف بلوچ در منتشر کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه آمده است: به دنبال واگذاری مسئولیت تامین امنیت منطقه سیستان و بلوچستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اتخاذ راهبرد امنیت پایدار و بومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌یی و مردمی و انتصاب یکی از یادگاران و فرماندهان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس برای این امر مهم و دستاورد موثر در این عرصه استکبار جهانی با تحریک ایادی سرسپرده و مزدور خود در منطقه، نشست مردمی سپاه با سران طوایف و آحاد مردم بومی منطقه مورد اقدام شوم تروریستی خود قرار دارد.
سپاه در این اطلاعیه می‌افزاید: تردیدی نیست که این اقدام وحشیانه و ضدبشری در راستای استراتژی بیگانگان و دشمنان زخم خورده نظام و انقلاب در شکستن وحدت شیعه و سنی و ایجاد انشقاق بین صفوف متحد و یکپارچه ایرانیان فهیم و بصیر و تضعیف کارکردهای مردمی و امنیت آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه محروم جنوب شرق کشور و انتقام از تعامل و مشارکت ورزی مردم عزیز منطقه در این صحنه صورت پذیرفته است.
این اطلاعیه در ادامه با اشاره به نقش سرنوشت ساز و روشنگرانه سپاه در خنثی سازی تهدیدات و توطئه‌های دشمنان خارجی به ویژه عوامل منفور و وابسته استکبار در منطقه سیستان و بلوچستان آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی از آموزه های دینی و انقلابی و بهره‌گیری از تجارت ارزشمند و موفق خود در مقابله با دشمنان ملت ایران در سه دهه اخیر همچنان به عنوان نهادی فداکار و پیشتاز در عرصه تامین امنیت و آرامش عمومی جامعه و صحنه زندگی مردم عزیز کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و بدون توجه به تبلیغات مسموم و ناجوانمردانه و هجمه‌های امپریالیست رسانه‌یی تمامی توان و سرمایه خود را برای سرافرازی و سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی به کار خواهد گرفت.
این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرتیپ پاسدار نورعلی شوشتری و جمعی دیگر از فرماندهان و نیز سران طوایف و مردم محلی اعلام می‌نماید: اخبار و اطلاعات تکمیلی این جنایت و اقدام تروریستی متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران اسلامی رسانده خواهد شد.
۶۰ کشته و مجروح

هیچ نظری موجود نیست: