۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

صدور حکم تعلیق برای ۴ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

شنبه، ۲۵ مهر، ۱۳۸۸
گزارش های رسیده از افزایش فشارها بر دانشجویان داشنگاه صنعتی شریف حکایت می کند. در همین زمینه تاکنون دست کم ۶ دانشجوی این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار و برای ۴ تن از آنان حکم یک ترم محرومیت از تحصیل صادر شده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر اتهام این دانشجویان شرکت در تجمع اعتراض به حضور وزیر علوم، کامران دانشجو، است که هفتم مهر ماه برگزار شد. بنابر حکم کمیته انضباطی، این دانشجویان ضمن آن که برای یک نیم سال از تحصیل محروم شده اند، در این مدت حق ورود به دانشگاه را ندارند.

مرجع صادر کننده این حکم اعلام کرده حکم یاد شده «اولیه» بوده و قابل تجدید نظر خواهی است.

نکته جالب توجه در مورد احکام صادره این است که در روز هفتم مهرماه و درحالی که تجمع یاد شده درحال برگزاری بود، خبرگزاری فارس و سایت رجانیوز در اقدامی هماهنگ انجمن اسلامی دانشگاه شریف و اعضا آن را متهم به سازماندهی این تجمع کرده و خواستار برخورد با فعالان و اعضا این انجمن شدند.

فارس و رجا نیوز، انجمن اسلامی دانشگاه شریف را «دارای رابطه تشكیلاتی با طیف علامه دفتر تحکیم وحدت» دانسته و خواستار انحلال این انجمن شدند.

انجمن اسلامی دانشگاه شریف سازماندهی تجمع هفتم مهر توسط اعضا خود را تکذیب کرده است.

این دو رسانه حامی دولت همچنین با ذکر نام مخفف برخی از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه شریف، خواستار برخورد امنیتی با آنان شدند.

نکته جالب این است که افرادی که هم اکنون از کمیته انظباطی حکم محرومیت از تحصیل دریافت کرده اند، همان افرادی هستند که این دو رسانه افراطی حامی دولت احمدی نژاد خواستار برخورد با آنان شده بودند.

پیشینه ماجرا

هفتم مهر ماه و یک روز پس از برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی کردند و علیه دولت محمود احمدی نژاد شعار دادند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر تجمع در دانشگاه شریف با حضور صدها نفر از دانشجویان مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه آغاز شد و سپس دانشجویان به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.

این تجمع همزمان با آغاز فاز دوم افتتاح کتابخانه های دفاع مقدس در دانشگاه ها انجام شد که ظاهرا شایعاتی درباره حضور کامران دانشجو، وزیر علوم کابینه دهم در مراسم افتتاح این کتابخانه باعث ایجاد حساسیت درباره این مراسم شده بود.

با این حال گفته می شود دانشجو در این مراسم حضور نداشت و تنها دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف را افتتاح کرد.

این تجمع اعتراضی از ساعت ده ونیم آغاز شد و تا بعد از ظهر ادامه داشت. «تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه»، «زندان، تجاوز، دیگر اثر ندارد» و «روحانی واقعی، منتظری، صانعی» از عمده ترین شعارهایی دانشجویان معترض بود.

خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد تجمع کنندگان که عناصر سبز رنگ همراه داشتند و برخی از آنها چهره خود را پوشانده بودند، علیه محمود احمدی نژاد شعار دادند و حمایت خود را از مهدی کروبی و میرحسین موسوی ابراز کردند

هیچ نظری موجود نیست: