۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

مادران عزادار و خانواده زندانیان سیاسی جانباخته راه آزادی،

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، مادران عزادار و خانواده زندانیان سیاسی جانباخته راه آزادی، هنرمندان، دختران جوان و تعداد زیادی از مردم با در دست داشتن شمع در میدان آب نمای پارک لاله دست به راه پیمائی زدند.
امروز شنبه ۲۵ مهرماه تعدادی از مادران و دختران جوان که تعداد آنها در حدود ۲۰۰ نفر تخمین زده می شد برای ابراز همدردی با خانواده های عزادار و اعتراض به سرکوب ها، کشتار، شکنجه، تجاوز از ساعت ۱۷ در میدان آب نمای پارک لاله شروع به تجمع کردند. رفته رفته به تعداد جمعیت افزوده می شد. از خانواده های عزادار محمد کامرانی و ساران حضور داشتند. کسانی که در پارک بودند پس از اینکه متوجه حضور مادران عزادار می شدند به جمع آنها می پیوستند.
همچنین تعدادی از جوانان و آقایان به جمع اعتراضات ماداران پیوستند.
در بین جمعیت خانم هما روستا و مهتاب نصیرپور از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون به چشم می خوردند که برای ابراز همدردی با خانواده های داغدار در جمع مادران حضور پیدا کرده بودند.
ساعت ۱٨ جمعیت در گوشه ای از میدان آب نما ایستادند و به یاد شهدای راه آزادی در حالی که شمعهای روشن بدست داشتند یک دقیقه سکوت و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در حالی که دست های خود را به نشانه ی پیروزی بالا گرفته بودند، ٣ بار شعار الله اکبر سر دادند و در ساعت ۱٨:۱۵ همه با هم پارک لاله را ترک کردند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه بخصوص نیروهای لباس شخصی از مادران و شرکت کنندگان در راه پیمائی اقدام به فیلم برداری و عکس برداری نمودند . شرکت کنندگان بدون توجه به نیروهای لباس شخصی و انتظامی و اعمال آنها تا پایان ساعت تعیین شده به اعتراضات خود ادامه دادند.

هیچ نظری موجود نیست: