۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

تائید حکم 4 سال حبس محمدتابع محمدی د

تائید حکم 4 سال حبس محمدتابع محمدی در دادگاه تجدیدنظر/ 3 سال و 9 ماه حبس و 25 ضربه شلاق برای دانشجوی 19 ساله، سید حامد کاووسی

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حکم 4 سال حبس محمدتابع محمدی، از دانشجویان بازداشت شده در شیراز توسط شعبه 16 دادگاه تجدید نظر استان فارس، به قضاوت آقایان افضل و ذاکر نیا تأیید گردید.
پرونده سید حامد کاووسی، دانشجوی بازداشت شده در 13 آبان نیز که به 3 سال حبس تعزیری محکوم شده بود به شعبه 16 دادگاه تجدید نظر ارسال شده و با توجه به تأیید حکم محمد تابع محمدی توسط این شعبه، بیم آن می رود که حکم این دانشجوی 19 ساله نیز تأیید شود.
گفتنی است پرونده دیگری برای سید حامد کاووسی در خصوص اتهام اخلال در نظم عمومی و توهین به مقامات کشور و شرب خمر در شعبه 115 دادگاه عمومی جزائی شیراز تشکیل شده است. در حکمی که به صورت غیابی برای وی صادر شده است او از اتهام شرب خمر تبرئه گردیده اما در خصوص توهین به مقامات کشور به 5 ماه حبس تعزیری و در خصوص اتهام اخلال در نظم عمومی به 4 ماه حبس و 25 ضربه شلاق محکوم شده است. فرشید یداللهی؛ وکیل این دانشجوی زندانی در خصوص حکم صادره می گوید:« ظرف مهلت قانونی از این حکم واخواهی بعمل می آید و امید دارم که شعبه 115 به ریاست قاضی داراب کریمی حکم صادره را نقض و حکم برائت موکلم را صادر نمایند.»

هیچ نظری موجود نیست: