۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

سلمان سیما و ناصح فریدی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند

سلمان سیما به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد


سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش اموختگان از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانواده این فعال دانشجویی امروز با وی ملاقات نمودند. به گفته آنان اتهامات سلمان سیما اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویق و شرکت در تجمعات و تشویش اذهان عمومی عنوان شده است. سلمان اکنون با سه نفر دیگر در یک سلول در بند 209 زندان اوین نگهداری می شود. گفتنی است دادگاه وی در 23 آذرماه برگزار شد.

سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش اموختگان ایران، در روز 23 آبانماه در منزلش بازداشت شد. وی بیش از 50 روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد که 28 روز از آن در سلول های انفرادی بند 240 بوده است.

خانواده این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد پس از ملاقات قبلی خود در 11 آذرماه اظهار نمودند وی در جلسات بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بطوری ‌که یکی از انگشتان دست او دچار شکستگی شده و از ناحیه قفسه سینه نیز احساس ناراحتی می‌کند. سلمان سیما در 18 تیرماه 87 نیز از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و بیش از 40 روز در بند 209 زندان اوین نگه‌داری شد.

سلمان سیما، سومین عضو سازمان دانش آموختگان است که با احکام سنگین حبس روبرو می شود. پیش از این احمد زیدآیادی و عبدالله مومنی با احکام سنگین روبرو شده بودند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر


شش سال حبس و 74 ضربه شلاق براي ناصح فريدي

صبح روز گذشته پس از مراجعه ي ناصح فريدي به همراه وكيلش، محمد اوليايي فرد به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران حكم وي مبني بر 6 سال حبس و 74 ضربه شلاق به صورت تعزيري به وي ابلاغ گريد.

به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناصح فريدي دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم تهران و عضو شوراي سياستگذاري ستاد شهروند آزاد بود كه در شامگاه 24 خرداد ماه در دفتر اين ستاد بازداشت شد و پس از حدود سه ماه بازداشت موقت با قرار وثيقه ي 50 ميليون توماني آزاد شده بود.

در دادنامه ي صادره براي اين فعال حقوق بشر اتهامات وي اقدام عليه امنيت ملي و اخلال در نظم عمومي عنوان شده است كه براي هر دو اتهام اشد مجازات براي وي در نظر گرفته شده.

لازم به ذكر است كه به گفته ي وكيل وي در پرونده ي موكلش هيچ نكته اي موجود نبود كه بتواند موكلش را محكوم كند اما به گفته ي پيرعباس، رياست شعبه 26 دادگاه انقلاب مسائل ديگري در رابطه با متهم وجود دارد كه وكيل اجازه ي دسترسي به آن را ندارد.

در جلسه ي محاكمه ي ناصح فريدي، قاضي پيرعباس فكر متهم را منحرف خوانده بود و به وي اجازه ي دفاع از خود به طور كامل را نداده بود.

فعالان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: