۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

با وجود احضار و تهديد بيش از 200 فعال دانشجويی, استاندار تهران ادعا کرد: براى 16 آذر تمهيدات امنيتى اتخاذ نشده است!


ايلنا:
استاندار تهران گفت:براى 16 آذر تمهيدات امنيتى اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا،مرتضى تمدن در حاشيه مراسم هفت على كردان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا از سوى گروه‌ها و جريان‌هاى سياسى درخواست مجوزى براى برگزارى تجمع در روز 16 آذر شده است، گفت: ‌تاكنون رسما درخواستى براى برگزارى تجمع نشده است.

وى ادامه داد: آنچه كه در داخل دانشكده‌ها و دانشگاه‌ها برگزار مي‌شود، مسوولين آموزش عالى و روساى دانشگاه‌ها در مورد آن اقدام مي‌كنند و آنچه كه مربوط به خارج از دانشگاه است قطعا بايد از مجارى قانونى و فرماندارى تقاضاى مجوز شود و تا اين لحظه هيچ تقاضايى از سوى گروه‌ها و جريان‌ها نشده است.

تمدن تصريح كرد: براى برگزارى مراسم 16 آذر در مكان‌هاى عمومى بايد دلايلى از سوی گروه‌ها و جريان‌ها وجود داشته باشند كه بتوانند مجوز اخذ كنند و اگر دلايل كافى باشد، ما بنابر قانون عمل مي‌كنيم.
استاندار تهران تاكيد كرد: جريان‌هاى فرصت‌ طلب و رانده شده تلاش خواهند كرد مانند گذشته بر موج برنامه‌هايى كه مردم و جريانات همراه با نظام انقلابى دارند سوار شده و خود را نشانده و ايجاد مزاحمت كنند كه به آنها توصيه مي‌كنم كه خود را با مردم، انقلاب، نظام و رهبرى تطبيق داده و اجازه دهند فضاى جامعه فضاى همدلي، اتحاد، كار و تلاش باشد و با ايجاد حاشيه‌سازى و با غوغاهاى بي‌حاصل و با تمكين افرادى كه خير و صلاح انقلاب كشور را نمي‌خواهند، اجازه ندهند فضاى كشور آسيب ببينند.
تمدن با بيان اينكه 16 آذر روز ضد استكبارى جنبش دانشجويى است، اظهار داشت: امروز هم مي‌بينيم آمريكا از حيوانيت خود دست برنداشته، به همين دليل ما بايد صفوف خود را مرتب كرده و در كنار دانشجويان عدالت ‌خواه كه خواهان عزت نظام هستند، بايستيم و بر سر آمريكا و زياده‌خواهان فرياد بكشيم.
وى تصريح كرد: شوراى تامين استان تمهيدات امنيتى براى 16 آذر پيش‌بينى نكرده، مگر اين كه احساس كنيم برخى به دنبال سلب آسايش و امنيت مردم هستند.
استاندار تهران تصريح كرد: در روز 16 آذر تمهيدات امنيتى و اقداماتى كه موجب ايجاد فضاى امنيتى در شهر شود، لازم نمي‌بينيم و ما نيز در كنار صفوف دانشجويان، خون شهدا را پاس خواهيم داشت و اميدواريم هيچ اتفاقى هم نيفتاد كه به اين مراسم معنوى لطمه وارد شود.

9 آذر 1388

هیچ نظری موجود نیست: