۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

*80 درصد درآمدهای نجومی حاصل از برچيدن يارانه ها از نظارت مجلس خارج می شود

آذر:پيروزی دولت بر مجلس در صورت تصويب طرح جديد

ايلنا:کارگروه مشترک دولت و مجلس شب گذشته در دفتر محمود احمدي‌نژاد تشکيل جلسه داد تا نسبت به رفع اختلاف دو قوه در باره لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها تصميم گيری کند.
محمد کاظم دلخوش سخنگوی کميسيون ويژه بررسی طرح تحول اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا از حضور محمود احمدي‌نژاد در اين جلسه خبر داد و افزود: علاوه بر ايشان محمدرضا مير تاج‌الدينی معاون پارلمانی دولت، محمود عزيزی معاون برنامه‌ريزی دولت و فرزين رييس کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در اين جلسه حضور داشتند.
علاوه بر آنها غلامرضا مصباحی مقدم ، محمدحسين فرهنگی ، رضا عبدالهی و کاظم دلخوش نيز از طرف کميسيون ويژه در اين جلسه مشترک حضور داشتند.
به گفته وی در اين جلسه پيشنهاد تشکيل سازمان هدفمند کردن يارانه‌ها بارديگر مورد بررسی قرار گرفت و دولت موافقت خود با آن را اعلام کرد.
دلخوش يادآور شد که سازمان هدفمند کردن يارانه‌ها به عنوان يک شرکت دولتی تشکيل خواهد شد و بودجه آن براساس رديف‌های درآمدی هزينه‌ای در لوايح بودجه ساليانه با نظارت مجلس به دولت تخصيص مي‌يابد البته مجلس تنها بر 20 درصد بودجه ای که مربوط به خود دولت است نظارت خواهد داشت چرا که 50 درصد درآمدهای ناشی از هدفمند کردن يارانه ها تحت عنوان کمک به مردم و 30 درصد نيز تحت عنوان بنگاههای اقتصادی برای جبران خسارت ناشی از اجرای اين طرح به دولت داده می شود که مجلس نمی تواند بر اين امور نظارتی داشته باشد.
وی همچنين از تشکيل جلسه کميسيون ويژه بررسی طرح تحول اقتصادی عصر امروز خبر داد که طی آن بررسی پيشنهاد مذکور پرداخته و در صورت تصويب آن ، اين پيشنهاد در جلسه علنی روز چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار می گيرد.

هیچ نظری موجود نیست: