۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

نامه سرگشاده خانواده زندانی سياسی، شيرکوه معارفی

نامه سرگشاده خانواده زندانی سياسی، شيرکوه معارفی خطاب به مجامع بين المللی و

سازمانهای حقوق بشری.

شيرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.
اين خبری است که از دو روز پيش بارها و بارها از رسانه های گوناگون پخش شده و نگرانی ما اعضای خانواده معارفی را صد چندان کرده است.
هم چنين بر اساس آخرين خبرهايی که به ما رسيده، ماموران زندان سقز از روز پنج شنبه شيرکوه را به سلول انفرادی بند اجرای احکام منتقل کرده اند. بنا بر اين ما از اين خبرها و ديگر اخباری که ازباقی ماندن تيم اعدام در سنندج و سفرقريب الوقوع رييس کل دادگستری استان کردستان به شهرستان سقز حکايت دارد چه نتيجه ای می توانيم بگيريم به جر اينکه همه چيز دست به دست هم داده است تا شيرکوه را به چوبه ی دار بسپارند؟
بر همين اساس و نيز بر مبنای آنچه که وکلای زبردست ايرانی بر آن اتفاق نظر دارند، شيرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه عليه حکومت جمهوری اسلامی دست کشيده و وارد فاز تبليغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نيز در يک دادگاه چند دقيقه ای صادر شده است.
هم چنين تقاضای تجديد نظر در حکم که از سوی وکيل شيرکوه مطرح شد نيز راه به جايی نبرد و بدتراز آن حکم در ديوان عالی کشور ايران هم به تاييد رسيد!
لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزديکان شيرکوه معارفی از تمامی مجامع بين المللی و حقوق بشری تقاضا داريم تا ضمن دفاع از حقوق اوليه و ابتدايی يک زندانی سياسی، نسبت به اعدام شيرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان اين حکومت را که داعيه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که اين حکم اجرا نشود.
ما اعضای خانواده معارفی بر اين باوريم که اگر شيرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانين جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نيزبر اساس همان قوانين اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زيستن و دوباره بودن را.
و در آخر اينکه اعدام مطابق قوانين مجازات اسلامی در ايران اشد مجازاتی است که دستگاه قضايی برای يک متهم در نظر می گيرد، در حالی که رافت و مهربانی نيزاز بارزترين ويژگی های تمام اديان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آيد و ما انتظار داريم تا جوانان اين آب و خاک بر مبنای همين مهربانی ها مورد قضاوت قرار گيرند. آيا اين انتظار توقع زيادی است که يک پدر پير و مادر دل شکسته دارند؟

۱۳۸۸/۸/۲۳
خانواده معارفی
شهرستان بانه – ايران

هیچ نظری موجود نیست: