۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

بيش از 10 ماه بلاتکليفی و شرايط حاد جسمی يک زن زندانی سياسی


27آذر:

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،دادگاه زندانی سياسی فاطمه ضيائی عليرغم وضعيت حاد جسمی او برای چندمين بار به تعويق افتاد داد.
زندانی سياسی فاطمه ضيائی 52 ساله بيش از 10 ماه است که در بلاتکليفی بسر می برد و تا به حال نزديک به چهار بار برای محاکمۀ فرمايشی به شعبه 14 دادگاه انقلاب فراخوانده شده است .ولی هر بار با دلايل واهی دادگاه او را به تعويق انداختند.رئيس شعبه 14 دادگاه انقلاب از گفتن علل به تعويق افتادن دادگاه به وکيل و خانواده آقای ضيائی خوداری می کند. برخورد رئيس شعبه 14 با وکيل خانم ضيائی توهين آميز بوده و همچنين مانع دفاع حقوقی از موکل او می شود. از طرف ديگر رئيس شعبه 14 دادگاه انقلاب خانواده ضيائی را تحت فشار قرار داده است که از وکالت خانم ستوده اعلام انصراف نمايد.
فاطمه ضيائی از بيماری حاد ام . اس رنج می برد او می بايست مدتی پيش تحت معاينه پزشک متخصص قرار می گرفت تا نوع داروی موثرتری برای پيشگيری از رشد بيماری ام .اس تجويز کند. ولی بازجويان وزارت اطلاعات و رئيس دادگاه اجازه انجام معاينات پزشکی را به او نمی دهند و اين مسئله باعث شده است که بيماری او حادتر و شرايط جسمی اش را وخيم شده است. خانم ضيائی همچنين از ناراحتيهای کليه ،فشار خون ولرزش دستهايش رنج می بردوپزشک متخصص خانم ضيائی طی نامه کتبی به دادگاه انقلاب و زندان اوين اعلام کرده است در بازداشت و تحت فشار عصبی بودن خانم ضيائی باعث می شود که جان او را در معرض خطر جدی قرار دهد.
فردی که در 2 اسفند ماه فرماندهی يورش به منزل خانم ضيائی را به عهده داشت علوى ( نام مستعار) ناميده ميشود و از سر بازجويان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوين می باشد .اين فرد در حين بازجوئی رفتاری وحشيانه و غير انسانی دارد وبازجوئيهای او با شکنجه های روحی و جسمی همراه است.علوی همچنين باعث به تعويق انداختن دادگاه خانم ضيائی است و مانع درمان وی می شود.
لازم به ياد آوری است خانم ضيائی 2 اسفند ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزلشان دستگير و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوين منتقل شد. او بيش از 6 ماه است در بند 209 زندان اوين بسر می برد که 100 روز آن را در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی و قطع دارو قرار داشت.خانم ضيائی از زندانيان سياسی دهۀ 60 می باشد و بمدت 5 سال در زندانهای قرون وسطائی ولی فقيه بسر برد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،ادامه بازداشت ،بلاتکليف بودن و محروميت از درمان اين زندانيان سياسی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ويژه زنان و دستگيريهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای رسيدگی به جناتيهای عليه بشريت در زندانهای رژيم ايران است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
27 آذر 1388 برابر با 18دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: