۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

چاپلوسی و تملق، شخصیت پرستی و خرافه، بیماری مزمن روشنفکران ایرانی

‏به نقل از سایت میهن :

‏آیت الله منتظری پیرامون پاره کردن تصویر امام خمینی (ره) و اتفاقات بعد از‏ ‏آن فرمودند:
‏ ‏مرحوم آیت الله خمینی واقعا به این کشور خدمت کردند، انقلاب کار ایشان‏ ‏بود و ایشان رهبر انقلاب بودند; البته معصوم نبودند و اشتباه هم داشتند؛

واصباحا: من نمی دانم این آقای کشتگر(مدیر سایت میهن) با وجود اینکه فردی مذهبی نیست چه اصراری دارد مردم را به روضه خوانی آخوندها دعوت کند.آقای منتظری گاهگاهی دهان باز می کند و حرفهای به ظاهر خوب و فریبنده ای می زند که خیلی ها را خوش می آیدوظاهراً بیش از همه خوش آیند آقای کشتگر می باشد.خوب ،حرفی نیست، اما دیگر «فرمودند»ش چه صیغه ای دارد؟ «فرمودند» یعنی فرمان و دستور دادند و هنگامی به کار برده می شود که ذائقه تملق گوئی ما گل کرده باشد. آخر یکی نیست بگوید شماتملق این بابا را می گوئی که چه بشود؟ این مردک(منتظری) هنوز هم حاضر نیست یا شهامتش را نداردکه معصوم بودن خمینی را زیر سئوال ببرد. «معصوم»نبود را میگوید ،اما آنرا طوری و در لفافه ای از کلمات و حالات بکار می برد که خیلی ها را وادار می کند فکر کنند که خمینی احتمالاً معصوم بوده.

آقای کشتگر، من نمی دانم.شاید تازگی ها شما مذهبی شده باشید. اگر اینطور باشد جای بسی تأسف دارد و این تأسف از جانب کسی است که خود فردی مذهبی و معتقد می باشد. اما تأسف من از این می باشد که شما از مذهب، همانی را فهمیده اید که آخوند ها می گویند و نمی دانید که در آخوند بودن منتظری و خامنه ای تفاوتی وجود ندارند و جایگاه کنونی امروزشان ربطی به درک متفاوتشان از مذهب ندارد، بلکه مربوط به جایگاه سیاسی آنان میباشد. حالا اگر هم ایشان جمله نغز و دلنشینی گفتند، به خاطر پاسداری از ادبیات فارسی هم که شده بگوئید«گفتند» و «فرمودند» را بگذارید برای وقتی که کسی دستور یا فرمانی صادر می کند.

حتماً میدانید که همین امروز اگر روزنامه نگاری به هنگام نقل قول از خامنه ای نگوید «فرمودند» مجوز روزنامه نگاری اش مورد باز نگری قرار می گیرد. پس لطفاً به خاطر سلامت آینده ای که قرار است رهبران مطلوب حضرت عالی بر مسند قدرت بنشینند، به جای «گفتند» از «فرمودند» استفاده نکنید. حالا پاسداشت زبان پارسی پیش کش.

دیگر اینکه شما باید بدانید که اصولاً انسان معصوم نداریم و اگر قرار باشد چنین فرضیه ای را بپذیریم، به جز عیسی مسیح شامل حال دیگری نمی شود و دیگر پیامبران و ائمه ما هیچکدام معصوم نبودند و اساساً فرض معصومیت اهانتی است که از دوستی های خاله خرسه بیشتر نشأت می گیرد تا از اعتقاد و باور عاقلانه و منطقی. پیامبر اسلام همیشه تکرار می کرد که “من هم بشری مثل شما هستم ودرقرآن نیز به آن اشاره شده است که “ انا بشر مثلکم” و در خود قرآن بار پیامبر مورد خطاب قرار گرفته که چرا چنین کردی و چرا مرتکب آن اشتباه شدی.نمونه ها زیاد است و بنده در صدد آوردن فاکت قرآنی نیستم زیرااستدلال کلامم را بر منطق و فهمیدن عاقلانه پی می نهم و نه بر هزینه کردن آیات و کلمات قصار این و آن.

از دیگر جملات دلنشین آیت البعض الناس منتظری اینکه در ادامه تشکیک عصمت خمینی می گوید: “اشتباه هم داشتند.” در اینجا باز «اشتباه داشتن» خمینی را جنان بیان می کند که گویا در مورد حضرت مسیح صحبت می کند. مردک تجاهل می کند که حرفهائی که در کتاب خاطراتش زده، خمینی را آلت فعل بزرگترین خطای ممکن در تاریخ کشورمان قلمداد می کند . او را ماشین امضاء نوشته های دیگران و آلت دست پسرش و تأئید کننده مطامع قدرت طلبان عنوان می کند. این آقای منتظری خمینی را متهم به بی ارادگی و دهن بینی می کند و امروز با گپستاخی تمام حرف«اشتباه هم داشتند» می زند. کدام فارسی زبان درس نخوانده پبدا می شود که از اینگونه سخن گفتن درکی جز این داشته باشد که فرد مورد گفتگو ـ یعنی خمینی ـ ممکن است اشتباهات ناچیز و قابل اغماضی داشته باشد. درحالیکه اتهامات ذکر شده توسط همین آقای منتظری ، می تواند خمینی را به بزرگترین خیانت تاریخی به آرمان مردم ما متهم بکند.

آقای منتظری با کدام منطق و بر طبق کدام مجوز شرعی عمل کسی (خمینی) که به طرفه العینی فرمان قتل عام چند هزار نفری صادر می کند را با واژه اشتباه بیان می کند. آقای منتظری بر طبق کدام سنت ائمه و پیامبر به خود حق می دهد که جرم دختران زندانی مورد تجاوز قرار گرفته را «اشتباه» فرض کند و اینکه خمینی را از جرم چنان جنایت هولناکی تبرئه کند وکسی که با قسی القلب ترین جنایتکاران تاریخ کشورمان برابری می کند را با عنوان «اشتباه داشتند» از او ذکر خیر هم بکند. تازه با بکار بردن فعل جمع«داشتند» از رهبر جنایتکارش تلویحاً تقدیر نیز می کند. مردک، آیا می توان خامنه ای را از جنایات اخیر تبرئه کرد؟ باید از آقای منتظری پرسید که تو شیعه علی هستی یا معاویه؟ بی شرمی حدی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: