۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

تعیین وثیقه نجومی 1 میلیارد تومانی برای یک زندانی سیاسی کرد


* بازداشت سه عضو زخمی خانواده سعید پورعزیزی مدیر مسئول روزنامه بهار

تعیین وثیقه نجومی 1 میلیارد تومانی برای یک زندانی سیاسی کرد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،زندانی سیاسی شهرام بلوری چند ماه است که در بند 209 زندان اوین بسر میبرد و بازجویان وزارت اطلاعات آزادی او را منوط به سپردن وثیقه 1 میلیارد تومانی اعلام کرده اند.
زندانی سیاسی شهرام بلوری 24 ساله بیش از 7 ماه است که در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برد. بازجویان وزارت اطلاعات اخیرا به وی و خانواده اش اعلام کرده اند که در صورت قرار دادن وثقیه 200 میلیوین تومانی فرزند آنها آزاد خواهد شد. خانواده با صرف هزینه های سنگین کارشناسی و غیره این وثیقه را تامین و به دادگاه انقلاب برای آزادی فرزندشان مراجعه می کنند. بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین به شهرام بلوری می گویند که اگر وثیقه 200 میلیون تومانی را امضاءکنید آزاد خواهید شد آنها با فریبکاری در آن برگه بدون اینکه او متوجه شود مبلغ 1 میلیارد تومان نوشته بودند و به امضای او می رسانند. هنگامی که خانواده بلوری برای سپردن مبلغ 200 میلیون تومانی به شعبه 4 امنیت دادگاه انقلاب مراجعه می کنند با مبلغ 1 میلیارد تومان وثیقه مواجه می شوند. . این اولین بار است که چنین وثیقه غیر قابل تصور و نجومی برای آزادی یک زندانی سیاسی از خانوادۀ وی مطالبه می کنند.

بازداشت سه عضو زخمی خانواده سعید پورعزیزی مدیر مسئول روزنامه بهار

به گزارش جرس از تهران پسر سعید پورعزیزی - مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار -که در تظاهرات مسالمت آمیز روز عاشورا از سوی ماموران حکومتی به شدت از ناحیه سر زخمی شده بود و توسط برخی پزشکان سبز مورد عمل جراحی قرار گرفته بود دستگیر و روانه زندان شد.
ماموران حکومتی پس از مدتها پیگیری این جوان دانشجوی زخمی را به همراه مادر و خواهر شانزده ساله اش که آنان نیز در جریان تظاهرات زخمی شده بودند،با خود بردند.
اکنون همسر، پسر و دختر سعید پورعزیزی در زندانند و هر سه نفر نیز مجروح می باشند. خبرنگار جرس می افزاید پزشکی که به وظیفه انسانی خود عمل کرده بود نیز بازداشت شده است.
از محل نگهداری سه عضو خانواده این روزنامه نگار اصلاح طلب خبری در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: