۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

اولین اعدامهای رسمی در رابطه با اعتراضات انتخاباتی : محمدرضا علی زمانی و آرش رحماني پور بامداد امروز اعدام شدند



پنج شنبه 28 ژانويه 2010

[ [فارسى] [


حقوق بشر ایران، ۸ بهمن ماه ۱۳۸۸: بنا به گزارشهای رسیده از ایران دو نفر از کسانی که در جریان محاکمات پس از انتخابات تابستان به اعدام محکوم شده بودند صبح امروز در تهران اجرا شد. به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا "محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانپور به اتهام محاربه و تلاش براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و عضويت درانجمن پادشاهي ايران بامداد امروز به دار آویخته شدند. این گزارش به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، نوشت: " در پي اغتشاشات و اقدامات ضدانقلابي و ساختارشكنانه ماه‌هاي اخير به خصوص در روز عاشورا، شعب دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي تهران به اتهامات تعدادي از متهمان رسيدگي و ‪ ۱۱‬نفر را به اعدام محكوم كردند. احكام ‪ ۹‬نفر ديگر از محكومان اغتشاشات ماه‌هاي اخير نيز در مرحله تجديدنظرخواهي است كه در صورت قطعيت احكام صادره، طبق مقررات نسبت به اجراي حكم اقدام خواهد شد."

اتهام محاربه و تلاش براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و عضويت در انجمن پادشاهي ايران و سازمان مجاهدین خلق از جمله اتهامات اين افراد است.

بنا به برخی گزارشها محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانپور هر دو دستکم سه ماه قبل از اتفاقات بعد از انتخابات دستگیر شده بودند و تحت فشار در مورد شرکت در این اتفاقات اعتراف کرده بودند.

محمود امیری مقدم سخنگوی حقوق بشر ایران در این مورد گفت: "ما اعدام اقایان علی زمانی و رحمانی پور را شدیدا محکوم میکنیم و از جامعه بین المللی نیز میخواهیم که این جنایات در محکوم کنند. عدم واکنش قوی جامعه بین المللی میتواند منجر به اعدام سایر افرادی که در جریان اعتراضات پس از انتخابات دستگیر شدهاند شود." وی افزود: "سید علی خامنه ای و دیگر سران رژیم ایران راهی بجز سرکوب و اعدام برای نجات حکومت خود نمیبینند."


هیچ نظری موجود نیست: