۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

پریشان گویی خامنه ای


جعفر پویه

علی خامنه ای، ولی فقیه مستاصل رژیم جمهوری اسلامی این روزها به بهانه های مختلف سخنرانی می کند و تلاش دارد تا با تهدید و اتهام، مردم را از به میدان آمدن در روز 22 بهمن بترساند. او که بیش از هر چیز زبان به درشت گویی و توهین می گشاید، مردم و جوانانی که حقوق انسانی خود را مطالبه می کنند "دشمن"، "توطئه گر"، "عامل بیگانه" و "مشتی فریب خورده" می نامد. روز سه شنبه (6بهمن) او که برای "تعدادی از مردم مازندران" سخن می گفت به شیوه سر گردنه بگیرها و جاهلان زیر گذر، جنبش مردم را تهدید و گفت: "همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچ‌كس باج نخواهیم داد."
او که فریادهای حق‌خواهی مردم را به باج خواهی فرو کاسته است با ستایش از عملکرد سرکوبگران رژیم در برخوردهای غیر انسانی با مخالفان به ویژه عملکرد سپاه و بسیج در ماجرای 6 بهمن آمل سال 60، بار دیگر نشان داد که آرزویش بازگشت به آن سالها و قلع و قمع مخالفان و مردمی که در خیابان حضور دارند، است.
اما خامنه ای خوب می داند که سیاست سرکوب و النصر بالرعب رژیم خیلی وقت است که شکست خورده و کسی برای دم و دستگاه سرکوبگرش تره خرد نمی کند و از این رو درخواست کرد: "مهم‌ترین وظیفه آحاد مردم و ‌مسوولان بـه ویـژه جوانان و افرادی كه سخن آنان در میان مردم تاثیرگذار است، حفظ احساس مسوولیت حضور ‌در صحنه است."
این سخنان به معنی کند بودن لبه تیغ سرکوب و ریزش در اردوی سرکوبگران به دلیل شجاعت زنان و مردان آزادیخواه است. به همین دلیل از "افرادی که سخن آنان در مردم تاثیر گذار است" درخواست کمک می کند تا مگر فکری به حال موقعیت به هم ریخته او بکنند. اما او بلافاصله می گوید: "حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در ‌صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظـیفه كنند."
اگر همه مردم احساس وظیفه می کنند و در صحنه حضور دارند پس درخواست و التماس او از "افرادی که سخن آنان در مردم تاثیر گذار است" چیست؟ و چرا او اینگونه به پریشان گویی دچار شده است؟
خامنه ای که مردم و جنبش آنان را دشمن می داند از اینکه زنان و مردان شجاع آزادیخواه در این ماه ها هوشیاری و بیداری خود را ثابت کرده اند و او و اوباش سرکوبگرش را به هیچ می گیرند و آنها را در مقابل عزم و اراده خود به زانو درآورده اند، بیش از همیشه نگران است. او در ادامه با بهم بافتن همه این موضوعات و اتهام سازیها می گوید: "مردم همواره این احساس مسوولیت را به اثبات رسانده اند كه نمونه واضح ‌آن راهپیمایی 9 دی بود و در 22 بهمن نیز مردم، حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان ‌خواهند داد."
به زبان دیگر، همه این آسمان، ریسمان بافیها نشانه وحشت خامنه ای از روز 22 بهمن است که جنبش اجتماعی در حال برنامه ریزی برای آن است تا به او و همه سرکوبگران اثبات کند که از خواسته های به حق خود ذره ای کوتاه نخواهد آمد.

هیچ نظری موجود نیست: