۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در دانشگاه سیستان و بلوچستان

ا وجود فشار و ایجاد محدودیت: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در دانشگاه سیستان و بلوچستان

روز گذشته سه شنبه ۱ دی ماه دانشجویان دانشگاه سيستان و بلوچستان مراسمی در بزرگداشت آیت الله منتظری برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر عليرغم تهديد قبلی و پخش اعلاميه‌های كميته انضباطی مبنی بر محروميت از تحصيل تا ۴ ترم در صورت برپايی تجمعات، صدها نفر از دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان در اين مراسم شركت کردند.

در ابتدای اين مراسم دانشجويان به یاد آیت الله منتظری شمع روشن کردند. در ادامه دو تن از اعضای انجمن اسلامی سابق دانشگاه (كه از ابتدای ترم گذشته توسط دانشگاه منحل شده است) به سخنرانی در مورد مبارزات آيت الله منتظري پرداختند و از آزادگی و بی اعتنایی ایشان به مقام و قدرت یاد کردند. در پايان اين مراسم دانشجويان برای آن مرحوم فاتحه قرائت کردند.

گفتنی است پيش از اين قرار بود ظهر روز سه‌شنبه مراسمی در خارج از دانشگاه توسط انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه برگزار گردد كه به علت فشارهای نهادهای امنيتی اين مراسم لغو گرديد.

در طی هفته گذشته فشارها و برخوردهای انضباطی با دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان شدت یافته است به نحوی که تاکنون تعدادی از دانشجویان برای چندین بار به کمیته انضباطی احضار شده اند و بیم آن می رود که برای دانشجویان احکام سنگین انضباطی صادر شود.

در حال حاضر جو این دانشگاه نیز به شدت امنیتی است و حراست، کمیته انضباطی و شخص معاون دانشجویی، آقای رضوانی، علنا به تهدید و ارعاب دانشجویان می پردازند.












هیچ نظری موجود نیست: