۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

تداوم بازداشت مادران عزادار در بیمارستان و بازداشتگاه

(20 دی 1388)به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، در پی بازداشت 33 نفر از مادران عزادار و حامیان آنان در روز گذشته، 9 نفر از آنان به بیمارستانهای سجاد و فیروزگر انتقال داده شده وسپس به بازداشتگاه وزرا برده شده اند.

در صبح یکشنبه خانواده ها و حامیان مادران بازداشت شده برای پیگیری و دلیل بازداشت آنان به وزرا رفته اما مسئولین هیچ اطلاعاتی به آنها ندادند. در حدود ظهر یک آمبولانس به محوطه بازداشتگاه وزرا وارد شد که نگرانیهای بسیاری در مورد سلامتی بازداشت شدگان به وجود آورد، به خصوص اینکه 9 نفر از آنان روز گذشته بدنبال دستگیری به بیمارستان برده شده بودند.

با عدم پاسخگویی مسئولین، تجمعی اعتراضی در مقابل وزرا با دادن شعار “مادران را آزاد کنید” و “درور بر مادران” شکل گرفت که موجب توقف ترافیک در خیابان شد. ماموران انتظامی با خشونت و ضرب و شتم به تجمع یورش برده و آنان را متفرق کردند. شاهدان عینی سروان علی آل بویه که هر شنبه در پارک لاله برای سرکوب و متفرق کردن مادران عزادار حضور دارد را در جمع مامورینی که به ضرب و شتم تجمع کنندگان پرداخت شناسایی کردند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نگرانیهای جدی خود را در مورد وضعیت مادران زندانی شده ابراز کرد و مقامات ایرانی در بالاترین سطوح را مسئول سلامتی آنان میداند. کمپین به شدت این بازداشتهای خودسرانه و غیر قانونی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری مادران و حامیان آنان میباشد.

اسامی 28 نفر از 33 نفر بازداشت شدگان به شرح زیر میباشد:

طاهره اخشای، زهرا افروز، فاطمه فرهادی،کبرا نجف پور، زهرا عطاب، صدیقه شکری، زیبا شکورصدیقی، منصوره بهکیش، فریده صحرائی، ملیحه صحرائی، طوبی دارالشفای، زری نوجوان، فرشته تعادلی، معصومه عطار، فاطمه رستگار، فاطمه صالحی، نصرت خاکی، ثریا جعفری، مریم حسین قلی زاده، حکیمه شکری، منیژه طاهری، عشرت خبر حسن، محترم کارآمد، ژیلا مهدویان، لیلا سیف اللهی، انسیه بخشای، ایزدی و تبریزی.

هیچ نظری موجود نیست: