۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

دعوت به کارزاری متحد


انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران ۰ پاریس يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۰ ژانويه ۲۰۱۰

هم میهنان، آزادیخواهان
رژیم جمهوری اسلامی همچنان در سراسر ایران، حقوق اولیهء مردم را زیرپا می گذارد. خبرهائی که از مناطق مختلف ایران بدست ما می رسد بیش از پیش نگران کننده می باشند. بدنبال تظاهرات گستردهء اعتراضی مردم، رژیم حاکم به انتقام گیری در سراسر کشور و از همهء مخالفین دست یازیده است. بر مبنای آخرین گزارش از ایران فصیح یاسمنی فعال مدنی جوان کردستان؛ که از سال دوهزار و هفت در زندان بسر می برد؛ بطور ناگهانی و حتی بدون اطلاع خانواده اش در ششم ماه ژانویهء سال جاری به جوخهء اعدام سپرده شد. پدر این جانباختهء راه آزادی نیز هم اکنون در زندان بسر می برد و به دو سال زندان محکوم گردیده است. بقرار بخشی از گزارشاتی که از کردستان بدست ما می رسد، هم اکنون حداقل هفده تن از فعالین مدنی و آزادیخواهان کردستان به اعدام محکوم شده اند و هر لحظه در خطر مرگ بسر می برند.
زینب جلالی، حبیب الله لطیفی، فرهاد وکیلی، شیرکو معارفی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، حسین خدری، رشید آخکندی، محمد امین آگوچی، احمد پولادوند، سید سامی حسامی،سید جمال محمدی، رستم ارکیا، مصطفی سلیمی، حسن طایفی، انور رستمی و ایرج محمدی از این جمله می باشند. از طرف دیگر صادق زمانی که در زندان خوی بسر می برد بر مبنای «قوانین شریعت» محکوم به قطع یکدست و یک پا شده است.
در یک تهاجم دیگر رژیم اسلامی در روز سوم ژانویه سیزده تن از جامعهء بهائیان ایران در تهران دستگیر شده اند. سه تن از این دستگیر شدگان تا امروز آزاد شده اند ولی آنهائی که هنوز در اسارت بسر می برند
متهم به «داشتن اسلحه» و «توطئه بر علیه امنیت کشور» شده اند. اتهاماتی که با تجربهء سه دهه جنایات جمهوری اسلامی ایران، مجازات اعدام را در پی خواهد داشت.
ما با تمام قوا تهاجمات جمهوری اسلامی به آزادی عقیده و همچنین تمامی محدودیت های این رژیم برای فعالیت سیاسی را محکوم می کنیم. این موج جدید دستگیری ها، بویژه دستگیری جمعی و گستردهء تظاهر کنندگان معترض در تمامی شهرهای بزرگ ایران، نشان از کوشش در فرار به جلو از طرف جمهوری اسلامی ایران دارد و شایسته است که با کارزاری متحد از تمامی انجمن ها و تشکل های مدافع آزادی و حقوق بشر به مقابله با آن برخیزیم.
نه به مجازات اعدام در ایران!
زنده باد دموکراسی در ایران !
زنده باد لائیسیته در ایران!
نه به جمهوری اسلامی ایران!

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران
پاریس، دهم ژانویهء دو هزار و ده
برای تماس با ما
adpoi@hotmail.fr

هیچ نظری موجود نیست: