۱۳۹۳ تیر ۱, یکشنبه

پیکارجویان اسلام‌گرای افراطی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) موفق شده‌اند بخش‌های بیشتری از استان انبار، بزرگترین استان عراق با جمعیت اکثرا سنی را تصرف کنند. مقام‌های امنیتی می‌گویند شهر رطبه به دست پیکارجویان افتاده است. این چهارمین ش


یک هوادار داعش، که این عکس را در توییتر منتشر کرده، می‌گوید اینها پیکارجویان داعش در جلولا، در کردستان عراق هستند
پیکارجویان اسلام‌گرای افراطی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) موفق شده‌اند بخش‌های بیشتری از استان انبار، بزرگترین استان عراق با جمعیت اکثرا سنی را تصرف کنند. مقام‌های امنیتی می‌گویند شهر رطبه به دست پیکارجویان افتاده است.
این چهارمین شهری است که در دو روز گذشته در استان انبار سقوط کرده است.
انبار در غرب عراق و در همسایگی اردن، سوریه و عربستان سعودی قرار دارد و شهر رتبه، که به تازگی به کنترل شورشیان در آمده، در مسیر جاده‌ای قرار دارد که بغداد را به سوریه و اردن متصل می‌کند.
دیروز (شنبه ۳۱ خرداد) نیز گذرگاه مرزی قائم، در غرب عراق و مرز سوریه، به همراه شهرهای راوه و عانا به دست کلیک داعش افتاد. پیکارجویان داعش گفته‌اند برخی از تصرف‌هایشان بدون خونریزی و از طریق گفتگو با عشایر سنی ممکن شده است.
یکی از پیکارجویان به بی‌بی‌سی گفت که آنها قصد دارند کل استان انبار را تصرف کنند تا برای حمله به بغداد، پایتخت، آماده شوند.
داعش بخش‌هایی از شرق سوریه را در اختیار دارد و با اشغال شهرهای نزدیک به سوریه در عراق، می‌تواند برای نیروهای خود منطقه‌ امنی وسیع ایجاد کند و به راحتی به جابجایی مهمات و ادوات جنگی بپردازد.
گروه تندروی داعش که درگیر جنگ داخلی سوریه بود، کمتر از دو هفته پیش توانست شهر کلیک موصل، بزرگترین شهر شمال عراق را در اختیار بگیرد. این گروه می‌گوید که می‌خواهد دولتی اسلامی در عراق و شام (سوریه) برقرار کند.
برخی ناظران می‌گویند نیروهای داعش از سربازان ارتش عراق ورزیده‌تر کلیک هستند.
نیروهای دولت می‌گویند که در حمله‌ای هوایی به تکریت، در شمال عراق و در دست داعش، تلفات سنگینی به آنها تحمیل کرده‌اند.
آنها از کشته شدن چهل پیکارجو خبر می‌دهند، اما شاهدان عینی می‌گویند چند غیرنظامی نیز در این حمله کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: