۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

جیش‌العدل عکسی از نظامیان ربوده شده سپاه را منتشر کرد

آوریل 22, 2015
ad14e3f1ea53ec7346e0758c14413a30_Lیک نماینده مجلس ایران و یکی از سخنگویان سپاه پاسداران ادعای سازمان جیش العدل در مورد به گروگان گرفتن ۱۸ عضو نیروی قدس سپاه را تکذیب کرده‌اند، اما جیش العدل با انتشار تصاویری بر ادعای خود پافشاری می‌کند.
به گزارش فعالین بلوچ, جیش العدل، سازمان مسلح مخالف حکومت دو روز پیش (یکشنبه ۳۰ فروردین) اعلام کرد که گروهی از «نیروهای خارجی وابسته به سپاه قدس» را در منطقه نصرت آباد در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان به گروگان گرفته است.
اما قاسم حسن زاده، مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه (منطقه جنوب شرق ایران) این خبر را تکذیب کرد و سید باقر حسینی، نماینده زابل در مجلس ایران هم گفت که این گروگانگیری «ادعایی بیش نیست» که به قصد جنگ روانی مطرح شده است.
اما وبگاه عدالت نیوز وابسته به جیش العدل روز سه شنبه اول اردیبهشت تصاویری را منتشر کرده و نوشته که این تصاویر گروگان های مورد نظر را نشان می دهد.
این سازمان همچنین خبر داده که محمد سعید ترکمان زایی سخنگوی این گروه در درگیری با نیروهای سپاه کشته شده است.
جیش العدل در زمستان سال ۱۳۹۲ هم پنج مرزبان ایرانی را گروگان گرفت، اما دو ماه بعد چهار تن از آنها را با میانجیگری مولانا عبدالحمید و ریش سفیدان محلی آزاد کرد.
نیروی زمینی سپاه پنج قرارگاه منطقه ای دارد که نام قرارگاه منطقه جنوب شرق آن «قرارگاه قدس» است و استان سیستان و بلوچستان در حوزه فعالیت این قرارگاه قرار می گیرد.
سپاه همچنین یک نیروی ویژه عملیات برون مرزی به نام «نیروی قدس» دارد.

هیچ نظری موجود نیست: