۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

اعتراض دختر حسین رفیعی به رفتار ماموران وزارت اطلاعات


اعتراض دختر حسین رفیعی به رفتار ماموران وزارت اطلاعات





دویچه وله: دختر حسین رفیعی، فعال سیاسی در نامه‌ای به رئیس جمهور به رفتار ماموران وزارت اطلاعات در هنگام بازداشت پدرش اعتراض کرد. وی در این نامه گفته که ماموران وزارت اطلاعات وی را در مقابل چشم پدرش به باد کتک گرفته‌اند.

آنا رفیعی فرزند حسین رفیعی فعال ملی مذهبی که به تازگی توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده است، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور از برخورد ماموران وزارت اطلاعات شکایت کرده است.

وی در این نامه که سایت کلمه آن را منتشر کرده از روحانی پرسیده است: «به من بگویید، امید من کجاست؟» اشاره آنا رفیعی به شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در هنگام رقابت‌های انتخاباتی است که در شعارهایش از "تدبیر"، "امید" و "اعتدال" برای ایرانیان سخن می‌گفت.

به گفته آنا رفیعی، پدرش در حالی از سوی ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت و روزانه زندان اوین شد که پیش از آن هیچ احضاریه‌ای برای اجرای حکم دریافت نکرده بود.

وی در نامه‌اش آورده که پدرش در هنگام انتخابات دیگران را تشویق و ترغیب به رای دادن به روحانی می‌کرده است و در تمام دو سال گذشته تمام قد از مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی دفاع کرده است.

در این نامه آمده است: «با این وجود ماموران وزارت اطلاعات لحظه‌ای او را آرام نگذاشتند و مدام در حال تهدید و تحدید او بوده‌اند.»

آنا رفیعی در نامه‌اش خطاب به حسن روحانی آورده است: «امید داشتم به حرف‌های شما در حل کردن مشکلات اقتصادی، به قول‌های شما دراجرای عدالت، به بازگشت اخلاقیات و راستگویی، به برچیده شدن خودی و غیرخودی اما امیدهایم رفته رفته کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شوند. چرا آقای رئیس جمهور؟»

او برخورد ماموران وزارت اطلاعات با پدرش را "له شدن امیدهایش" عنوان کرده و گفته که ماموران به دلیل اینکه وی از دادن لپ تاب شخصی‌اش خودداری کرده، از آنان کتک خورده است.

وی از حادثه بازداشت پدرش در سال ۱۳۹۳ با عنوان "وحشیگری عریان" یاد کرده و می‌گوید با این حال پدرش همچنان از روحانی حمایت می‌کند.

دلیل بازداشت حسین رفیعی

حسین رفیعی، فعال سیاسی ملی‌مذهبی، روز سه‌شنبه (۲۶ خرداد/ ۱۶ ژوئن) در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. درخشنده تیموریان همسر حسین رفیعی درباره دلیل بازداشت و زندانی شدن همسرش به سایت کلمه گفت: «هنوز معلوم نیست بازداشت همسرم مربوط به حکم سال ۱۳۷۹ است و یا به حکم ۶ سال حبس قاضی صلواتی ربط دارد. البته حکم سال ۱۳۷۹ حسین رفیعی مشمول مرور زمان شده است.»

رفیعی در سال ۱۳۷۹ در بازداشت دسته جمعی فعالان ملی مذهبی به سه سال حبس محکوم شده بود که طبق قانون این حکم مشمول مرور زمان شده و قابل اجرا نیست. وی همچنین چندی پیش از سوی قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های حزبی و رسانه‌ای محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر قرار دارد و هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

به گفته همسر رفیعی قاضی پرونده دادسرای اوین پس از مطالعه پرونده، حکم به بازداشت وی داده است.

درخشنده تیموریان می‌گوید همسرش به او گفته از زمانی که او را به زندان منتقل کنند دست به اعتصاب دارو و غذا خواهد زد؛ زیرا حکم‌شان غیرقانونی است و پرونده باید در دادگاه تجدید نظر بررسی شود و قاضی حکم را ببیند.

حسین رفیعی چندی پیش در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به وجود "جریان‌هایی مظنون و مشکوک در وزارت اطلاعات و قوه قضائیه" ابراز نگرانی کرده بود.

او همچنین در نامه‌اش به روحانی و صادق آملی لاریجانی، روسای جمهور و قوه قضائیه، از "بی‌ضابطه بودن وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در صدور احکام زندان با انگیزه‌های سیاسی" به شدت انتقاد کرده بود.

در بخشی از نامه رفیعی به سران دو قوه با اشاره به تفکیک وظایف قوه قضائیه و مجریه آمده بود: «این چه تفکیکی است که حکم را وزارت اطلاعات می‌نویسد و قاضی امضاء می‌کند... عملکردهای آقایان در دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی، در راستای اهداف دشمنان ایران که در این مقطع تاریخی در جنگ‌طلبان آمریکا و راست افراطی اسرائیل و بعضی از جناح‌های منطقه، تبلور یافته‌اند، قرار دارد.»

هیچ نظری موجود نیست: