۱۳۹۴ تیر ۲۹, دوشنبه

گروه تروریستی داعش پس از تجاوز گروهی به ۷  زن در شهر فلوجه ، آنان را تیرباران کرد.
یک تشکل دیده بان ویژه دفاع از زنان تحت خشونت قرار گرفته در عراق، این خبر را عصر شنبه در اختیار خبرگزاری المعلومه قرار داده و گفته که این جنایت جمعه شب در فلوجه رخ داده است.
خانم هنا النوفلی سخنگوی این تشکل حمایت از زنان، گفته که این جنایت به سلسله جنایات گروه تروریستی داعش اضافه شده که از هنگام سقوط موصل در خرداد سال ۹۳ تاکنون مرتکب می شود.
وی از جامعه جهانی خواست برای پایان دادن به اعمال جنایتکارانه این گروه تروریستی بویژه علیه زنان تحرکی جدی از خود نشان دهد.imgres
گروه تروریستی داعش که طی هفته های اخیر از محورهای مختلف در شهرهای الرمادی و الفلوجه در استان الانبار به محاصره در آمده است، برای جلوگیری از فرار غیر نظامیان از منطقه خشونت های خود را تشدید کرده است.
این گروه سعی دارد از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی در فلوجه استفاده کند.
نیروهای عراقی، اکنون آماده شده اند که شهر فلوجه را بعد از حدود ۱۸  ماه از اشغال داعش ، آزاد کنند.
این در حالی مورد اعتراض جمهوری اسلامی قرار گرفته است که تجاوز جنسی به زندانیان در جمهوری اسلامی رواج دارد ، تجاوز ممکن است برای شکنجه و تخریب روحی و روانی زندانیان، و یا دلایل دیگرانجام گیرد.
با توجه به اینکه تجاوز جنسی آثار بسیار مخربی بر روحیه افراد مورد تجاوز قرار گرفته دارد و همچنین باعث شرمساری این افراد می‌شود، از اینرو تعداد کمی از زنده ماندگان این موارد حاضر شده‌اند با رسانه‌ها مصاحبه کنند. در چند برهه از تاریخ جمهوری اسلامی ایران، حکومت ایران متهم به تجاوز جنسی گسترده به زندانیان سیاسی شد. در زمان اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰، اشخاصی همچون حسینعلی منتظری که در آن زمان قائم مقام رهبر بود طی نامه‌ای به تجاوز به زندانیان دختر اعتراض می‌کند . در آنچه به نام «پرونده وبلاگ نویسان» شهرت دارد، متهمان پرونده از «تهدید شدن به تجاوز» در زمان بازداشت، خبر دادند. در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعیتوسط پلیس، افرادی که در این خصوص در بازداشتگاه کهریزک حبس شدند از تجاوز، برهنه کردن عورت و ادرار بر روی زندانیان سخن گفته اند و گزارشهایی از شکنجه و آزار جنسی بازداشت شدگان اعتراضات به دهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز، مطرح شده‌است. چنانکه یکی از کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری به نام مهدی کروبی قویا خواستار بررسی آن شد. به جز این نیز حکومت ایران در موارد پراکنده دیگری، همچون پرونده زهرا کاظمی، به اعمال تجاوز جنسی به منظور شکنجه زندانیان متهم شده‌است.
رینالدو گالیندو پل فرستاده ویژه سازمان ملل در گزارش خود پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران به گفته‌های خانواده‌های اعضای مجاهدین خلق اشاره می‌کند که مقامات رسمی زندان مدارک ازدواج دختر زندانی‌شان را به آن‌ها داده‌اند. مدارکی که به مفهوم تجاوز جنسی به دختران زندانی پیش از اعدام است. روزنامه گاردین در گزارشی در سال ۱۹۸۹ مهمترین نوآوری اسدالله لاجوردی در زندان‌های ایران را تجاوز جنسی به دختران باکره از طریق ازدواج اجباری آن‌ها با زندانبانان ذکر می‌کند. شاید این ابتکار برای رفع تردیدها در مورد ممنوعیت شرعی اعدام دختر باکره صورت گرفته باشد.
محسن مخملباف زندانی سیاسی سابق و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، می‌گوید: تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی، فعالین حقوق بشر، خبرنگاران و … یکی از روش‌های مرسوم در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌است که جهت تحقیر زندانی و تخریب روحیه وی استفاده شده‌است. بسیاری از زندانیان و فعالان نیز تهدید می‌شوند به اقوامشان تجاوز خواهند کرد. گاهی هم به عنوان تاکتیک اسناد شکنجه و تجاوز به دست خودشان منتشر می‌شود، تا بفهمانند که «اگر منافع ما به خطر بیفتد افراد نزدیک به نظام را هم این‌جوری قربانی می‌کنیم تا بقیه حساب دستشان باشد.». در دهه ۶۰ در شب اعدام به زندانیان تجاوز میشد (تحت لوای ازدواج با زندانبانان و بازجویان) زیرا معتقد بودند دختر اگر باکره باشد به بهشت می‌رود و گاهی حتی مهریه‌ای هم به خانواده اعدام شدگان داده می‌شد

هیچ نظری موجود نیست: