۱۳۹۴ تیر ۲۶, جمعه

وزیر دارایی پیشین یونان: طرح نجات مالی شکست می‌خورد


واروفاکیس می‌گوید طرح نجات مالی، فارغ از این که چه کسی آن را به اجرا در آورد، با شکست مواجه خواهد شد
یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان می‌گوید تازه‌ترین برنامه نجات مالی کشورش موفق نخواهد بود.
آقای واروفاکیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت فکر نمی‌کند که هیچ فردی در دولت یونان، از جمله آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر از این طرح حمایت کند.
او افزود که فکر نمی‌کند ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان یا صندوق بین‌المللی پول نیز حامی این طرح باشند.
وقتی از وزیر دارایی سابق یونان پرسیده شد، چقدر طول خواهد کشید که برنامه تازه نجات مالی با شکست مواجه شود، پاسخ داد "این طرح از الان شکست خورده است."
وزیر دارایی سابق یونان در این مصاحبه خاطرنشان کرد که یونان باید برنامه‌ای را به اجرا در بیاورد که در تاریخ از آن به عنوان "بزرگ‌ترین فاجعه مدیریت اقتصاد کلان" یاد خواهند کرد.
null
آلمان تا کنون موضعی سفت و سخت در برابر بحران بدهی‌های یونان داشته است
پارلمان آلمان روز گذشته با مذاکره درباره سومین برنامه نجات مالی یونان موافقت کرد.
بر اساس توافق میان دولت یونان و کشورهای منطقه اقتصادی یورو، یونان برای دریافت وام ۹۵ میلیارد دلاری، باید اصلاحات اقتصادی سفت و سختی را به اجرا بگذارد.
آقای واروفاکیس در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی گفت "این برنامه، فارغ از این که چه کسی آن را به اجرا در آورد، با شکست مواجه خواهد شد."
یانیس واروفاکیس، اوائل ماه جاری میلادی در اقدامی که از آن به عنوان رویکردی آشتی‌جویانه نسبت به وزیران دارایی منطقه یورو اعلام شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
null
موافقت نخست‌وزیر یونان برای اعمال سیاست‌های ریاضتی با انتقادهایی در یونان از جمله شماری از اعضای سیریزا، حزب حاکم رو‌به‌رو شد
آقای واروفاکیس در مدت زمان حضور خود در این سمت، بارها با وزیران دارایی منطقه یورو و نمایندگان نهادهای وام‌دهنده به این کشور، درگیر شده بود.
آقای واروفاکیس می‌گوید نخست‌وزیر یونان گزینه دیگری به جز امضای توافق یاد شده نداشت.
موافقت نخست‌وزیر یونان برای اعمال سیاست‌های ریاضتی با انتقادهایی در یونان از جمله شماری از اعضای سیریزا، حزب حاکم رو‌به‌رو شد.
تعدادی از نمایندگان این حزب در مجلس، به طرح نجات مالی یونان رای منفی دادند و نخست‌وزیر یونان شماری از وزیران دولت خود را در واکنش به رای منفی آنها برکنار کرده است.
وزیر انرژی یونان از جمله وزیرانی است که بر کنار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: