۱۳۹۴ تیر ۱۹, جمعه

گسترده شدن خروش پرستاران بجان آمده در تهران و شهرستانها ۱۸تیر+عکس



طي هفته هاي اخير پرستاران به جان آمده در شهرهاي مختلف كشور دست به تجمعات اعتراضي گسترده زدند، اعتراض عليه تبعيض در حقوقها، عليه اخاذيهاي مختلف حكومتي، عليه فقر و بيعدالتي كه وزارت بهداشت رژيم بر جامعة پرستاري تحميل كرده است. این اعتراضات روز به روز گسترده تر می شود و کادر درمانی و پرستاران درشهرهای سراسر میهن شهر به شهر و بیمارستان به بیمارستان هر روز ادامه دارد. 
این اعتراضات با هزاران تن از پرستاران و کادرهای درمانی بیمارستانها در شهرهای تهران، کرج، رشت، آمل، چالوس، نور، ارومیه، تبریز، کرمانشاه، صحنه، ملایر، سمنان، قم، یزد، یاسوج، کرمان، شیراز و بندرعباس با برگزاری تجمعات اعتراضی خشم خود را از سیاستهای چپاولگرانه رژیم در مورد حقوق پرستاران و کادرهای درمانی ابراز داشته‌اند.
تجمعهای اعتراضي پرستاران و پرسنل بيمارستانهاي سراسر كشورعليه سياست هاي ضدمردمي رژيم همچنان ادامه دارد.

- در اعتراض به تبیغض شغلی و کاراجباری در شیفت های بدون حقوق در بیمارستانهای شهدای تجریش و حضورت معصومه در ایوان غرب و رازی چالوس و رسوال اکرم تبریز و دی تهران و بیمارستانهای مشهد و رجایی تهران دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

دزفول: در اعتراض به اجرایی نشدن طرح عملکرد و ادامه سیاستهای چپاولگرانه در مورد وضعیت نامناسب بهداشت و درمان شهرهای خوزستان دست به اعتصاب زده و هشدار دادند. 
لامرد: نسبت به  اجرایی نشدن طرح عملکرد پرستاران و دانشجویان دانشکده پرستاری در مقابل دفتر مدیر دانشگاه دست به اعتراض زدند.

روز سه شنبه۱۶تیر: در اعتراض به مشکلات معیشتی و پائین بودن سطح حقوق و مزایا برای چندمین بار سرپرستاران بخشهای داخلی و اورژانس بیمارستانهای تهران و کرج و پرستاران و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی بیمارستان حضرت فاطمه شیراز و پرستاران بیمارستان کاشانی کرمان و پرستاران فوق تخصصی پوست رازی تهران دست به اعتراض و زدند. 
سرپرستاران بخشهای داخلی و اورژانس بیمارستانهای تهران و کرج  تجمع اعتراضی خود را در مقابل وزارت بهداشت رژیم در تهران برگزار کردند. 

همچنین پرستاران بیمارستان رسالت واقع در شرق تهران، دست به اعتصاب زدند. پرستاران این بیمارستان به منظور برقراری عدالت در پرداخت، دست از کار کشیدند و در قسمتی از بیمارستان تجمع کردند تا اعتصاب و تجمع آن ها مشخص باشد، اما برای انجام امور مردم و بیماران مراجعه کننده به بیمارستان، عده ای از آن ها دائم به بیماران سر می زدند و به امور آن ها رسیدگی می کردند.
  خانم مریم رجوی در پیام نوروزی خود در سال ۹۳ گفتند: آخوندها ۳۷سال است كه با شكنجه و كشتار نوروز حقيقي مردم ايران را به گروگان گرفته‌اند، با اين حال در برابر شور و عطش ملت ايران به آزادي شكست خورده‌اند. پس خوشا مردم ايران كه تسليم نشدند و همواره نشان دادند كه خواستار سرنگوني اين رژيم هستند. تنها در سال گذشته با ۵۷۰۰ اعتصاب و تحصن و تظاهرات از جمله تظاهرات معلمان و پرستاران، كارگران كارخانجات و صنايع مختلف، اعتراضات مردم اصفهان عليه اسيدپاشي به زنان، اعتراضات مردم اهواز عليه خشكاندن رودخانه كارون و آلودگي فاجعه بار هوا در شهرهاي مختلف كشور، باز هم بر نفي تماميت رژيم تأكيد كردند. در چهارشنبه سوري جوانان تهران و اصفهان عكس‌هاي خميني و خامنه‌اي را به آتش كشيدند و در زندان گوهردشت، زندانيان سياسي شعار مرگ بر ديكتاتور دادند.  


هیچ نظری موجود نیست: