در حالی که جنگ میان داعش و النصره در مناطق مختلف سوریه شدت گرفته است، گروه النصره تصویری قدیمی از چهره ابومحمد الجولانی رهبر این گروه را بر سایت رسمی خود منتشر کرده است.
این تصویر که الجولانی را در کنار پرچم داعش نشان می دهد توسط هواداران جبهه النصره منتشر شده است.
سایت‌ «یهود الجهاد» اولین سایتی بود که تصویر الجولانی را در صفحه انستگرام خود منتشر کرد وسپس دیگر شبکه‌های اجتماعی این تصویر را به صورت گسترده ای منتشر کردند.
طبق اطلاعات تازه عکس الجولانی زمانی گرفته شده که او عضو داعش و در کنار شبه نظامیان این گروه در عراق می جنگید.
تصویر الجولانی با جزئیاتی در باره زندگی وی منتشر شده این اطلاعات تازه با آنچه قبلا در باره او نوشته شده بود کاملا متفاوت است.

نام اصلی الجولانی، سطح تحصیلات و زادگاهش

در اطلاعات جدید آمده است که نام اصلی الجولانی «احمد حسین علی الشرع" است. او از اهالی بلندی‌های جولان و در دمشق بزرگ شده است . الجولانی به مدت یک سال در یکی از دانشکده های سوریه در رشته اطلاع رسانی درس خوانده و سپس برای پیوستن به گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به عراق سفر کرد.اما سه ماه پس از ورودش به عراق بازداشت شده بود و با آغاز انقلاب سوریه در سال 2011 آزاد شد.
پیشتر اسم الجولانی اسامه العبسی الواحدی بیان شده و گفته شده بود که سال 1981 در شهرک الشحیل از توابع دیر الزور به دنیا آمده و از خانواده‌ای که اصالتا از اهل ادلب بودند بدنیا آمده همچنین در اطلاعات قبلی الجولانی دو سال در دانشکده پزشکی دمشق درس خوانده است و سپس به عراق سفر می کند و به داعش می پیوندد.
ناشران تصویر الجولانی در باره شخصی که در تصویر در کنار رهبر النصره ایستاده نوشتند كه این شخص احمد زكّور است.
احمد زكّور كه از عناصر موثر در النصره است، پیشتر در الرقه از لشکر انقلابیون الرقه خواسته بود که علیه داعش بجنگند . گفته می شود که الزکور یکی از رهبران برجسته جبهه النصره در سوریه به شمار می رود. اما با این حال چند ماه پیش خبرهای ضد و نقیض در باره بروز اختلاف میان او و رهبران ارشد این گروه و جدائیش از النصره منتشر شده بود.