۱۳۹۵ آذر ۴, پنجشنبه

حدود ۴۰ ایرانی' بین کشته‌شدگان حمله داعش در عراق هستند

حمله مرگبار به زائران شیعه در عراق؛ ده‌ها ایرانی بین قربانیان
بمب‌گذاری
انفجار در مرکز عراق ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. شمار کشته‌ها حداقل ۸۰ نفر گزارش شده است. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
روز پنجشنبه، ٤ آذر (٢٤ نوامبر)، پلیس عراق گزارش کرد که یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پمپ بنزینی در شهر حله مرکز استان حله منفجر شده است. براساس برخی گزارش‌ها، این انفجار ناشی از عملیات انتحاری بوده است.
خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از پیرحسین کولیوند، رئیس مرکز اورژانس در ایران نوشته است که تعداد قربانیان ایرانی به ۲۴ نفر رسیده و تاکنون ۳۰ مجروح ایرانی شناسایی شده‌اند. کنسول ایران در کربلا به شبکه خبر گفت بین قربانیان حمله تاکنون ۴۰ شهروند ایرانی شناسایی شده‌اند.
 
این حمله اتوبوس‎های حامل زائران را هدف قرار داد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار امروز را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و تمامی خانواده‌های قربانیان این حادثه "شوم و هولناک" ابراز همدری کرد.
براساس گزارش‌‎ها، هنگام وقوع انفجار، تعدادی اتوبوس حامل زائران در داخل و نزدیک پمپ بنزین دیده می‌شد.
خبرگزاری اعماق وابسته به داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اثر انفجار ۲۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها خودروی بمب‌گذاری شده در محل پارک شده بود و شدت انفجار به حدی مهیب بود که پمپ بنزین را کاملا نابود و چندین خودرو را متلاشی کرد.
  اربعین
گزارش شده که اکثر کشته شدگان شهروندان ایرانی بودند
فلاح الرادی، رئیس امنیتی استانی در گفتگویی با بی‎بی‎سی تایید کرد که ایرانیان در میان قربانیان هستند و بیش از ۲۰ نفر در اثر این انفجار زخمی شده‌اند. اما او گفت تعداد تلفات بالا می‌رود.
محل انفجار در روستای شوملی در نزدیکی حله و واقع در حدود ۱۲۰ کلومتری جنوب شرق بغداد بوده است. محل انفجار حدود ۸۰ کیلومتر با کربلا فاصله دارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، محل انفجار در کنار رستورانی قرار دارد که زائران ایرانی اربعین در مسیر بازگشت از کربلا به کشورشان برای استراحت در آنجا توقف ‌می‌کنند. آسوشیتدپرس هم گفته بود که هنگام وقوع انفجار، تعدادی زائر در این رستوران حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: