۱۳۹۵ دی ۱۰, جمعه

سه زندانی عادی به تهدید خود عمل کرده و اقدام به خودکشی کردند


كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 10دی: روز چهارشنبه ۸دی ۹۵ در بند ۱۰زندان گوهردشت کرج ۳تن از زندانیان عادی به نامهای عبدالحسین امامی، رضا کریمی و محمد نوروزی در اعتراض به شرایطی که در سلولهای انفرادی تحت عنوان تنبیهی داشتند، اقدام به خودزنی با قمه و حلق آویز کردن خود نمودند و در حالیکه این ۳زندانی غرق در خون خود بودند توسط برانکارد به اتاق عمل بهداری زندان منتقل شدند.
بدنبال این اقدام، زندانیان بند ۱۰ اقدام به اعتراض کرده و وضع بند ملتهب شد که گارد ضد شورش به ریاست باقری، معروف به مامور مرگ به این بند حمله کردند تا از اعتراضات بیشتر و بعدی جلوگیری کنند. تا جائیکه رئیس زندان مردانی و معاون داخلی داریوش امیریان و روسای حفاظت و بهداری مرکز نیز مجبور به حضور در صحنه شدند که بتوانند وضعیت را آرام کنند.
شایان ذکر است که این حوادث در شرایطی رخ می دهد که زندانیان سیاسی مانند بهنام ابراهیم زاده و مهدی فراحی شاندیز در این سالن محبوس می باشند و اصل تفکیک جرایم و جداسازی زندانیان سیاسی از دیگر زندانیان در مورد آنها اعمال نشده و بارها بر این نکته و ضرورت اجرای آن تاکید شده است و جان این زندانیان در خطر می باشد.
لازم به توضیح است که این ۳زندانی عادی به دنبال شورش و درگیری ای که ماه گذشته در بند ۶ سالن ۱۷، رخ داد توسط مسئولین زندان گوهردشت کرج، تحت عنوان تنبیهی به سلولهای انفرادی منتقل شدند و این ۳زندانی عادی در اعتراض برای مدتی نیز در اعتصاب غذا به سر بردند و در ۱ماه گذشته که در سلول انفرادی به محبوس بودند فاقد اولیه ترین حقوق انسانی و قانونی خود بودند. سپس در روز سه شنبه ۷دی ۹۵ به مسئولین زندان اعلام کردند که در صورت عدم انتقال به بندهای عمومی دست به خودکشی خواهند زد و روز چهارشنبه ۸دی ۹۵ به این تهدید خود عمل کرده و با خودزنی با قمه و حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کردند.

با ما در كانال كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها همراه باشید
https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست: