۱۳۹۵ دی ۱, چهارشنبه


یک زن به زور توسط یک مرد لخت می‌شود، زن التماس می‌کند که مرد دست او را رها کند. این ویدئویی است که روز جمعه در الجزایر در صفحه یک هنرمند الجزایری منتشر شده و این کشور را به هم ریخته است.
این هنرمند در گفتگو با "ناظران"گفت این ویدئو را منتشر کرده است تا پلیس فرد متجاوز و همدست او که در حال فیلم‌برداری است را دستگیر کند.
این ویدئو یک دقیقه و ۳۴ ثانیه به طول می‌کشد. یک مرد سعی می‌کند یک زن را عریان کند. در ابتدا لباسش را از تنش می‌کشد و زن نیمه عریان می‌شود. زنی که در حال فیلم‌برداری این اتفاق است فریاد می‌زند: لختش کن و مرد تلاش می‌کند باقی مانده لباس‌های زن قربانی را درآورد.
زن در چندین مرتبه از دست مرد فرار می‌کند اما دوباره گرفتار او می‌شود و زن همدست او فریاد می‌زند:"مراقب باش بیارش اینجا"زن قربانی در ادامه ویدئو به سمت یک رودخانه می‌دود.



تصاویری از فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است
«برای پیدا کردن مسببین راهی غیر از انتشار آن نداشتم»

رفیق یک الجزایری است و در فرانسه زندگی می‌کند به ناظران می‌گوید:

یک کاربر این ویدئو را برای من ارسال کرده و نوشته است:"ببین اوضاع در الجزایر چه طور است"او شوکه شده بود و من هم همین‌طور در نتیجه از او نپرسیدم این ویدئو را از کجا پیدا کرده است.

من از یک دوستم که در پلیس کار می‌کند پرسیدم آیا این ویدئو را قبلاً دیده است شاید قدیمی باشد و او پاسخ داد نه در نتیجه من ویدئو را در فیسبوک منتشر کردم به این امید که پلیس در این زمینه کاری بکند. برخی به خاطر انتشار این ویدئو از من انتقاد کردند اما برای پیدا کردن مسببین راه دیگری وجود نداشت.

این ویدئو پس از آن توسط رسانه‌های فراوانی در الجزایر منتشر شد.
بر اساس قانون کشور الجزایر این حرکت یک "تجاوز"به شمار نمی‌رود و یک "آزار"برداشت می‌شود. فرد متجاوز در این کشور می‌تواند به ۵ تا ده سال زندان محکوم شود.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی الجزایر، فرد مهاجم، زن همدست و زنی که قربانی ماجرا بوده است به سرعت شناسایی و فرد مهاجم بازداشت شده است.
بر اساس ادعای دولت الجزایر در سال ۲۰۰۵ تنها ۵٫۴ درصد خشونت علیه زنان پیش‌زمینه جنسی دارد، رقمی که کنشگران حقوق زنان در این کشور آن را دور از واقعیت توصیف می‌کنند چرا که بسیاری از قربانیان در این موارد اقدام به پیگیری قانونی نمی‌کنند.
پلیس الجزایر در گفتگو با ناظران عنوان کرده است به زودی جزئیات بیشتری درباره این ویدئو و مسببین و قربانی آن در یک نشست خبری منتشر خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: