۱۳۹۵ دی ۱۵, چهارشنبه

ادامه تنش دولت و قوه قضائیه؛ اژه‌ای: بگویید هزینه ستاد انتخاباتی روحانی از کجا آمد؟


حسن روحانی رئیس جمهوی و محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه ایران
حسن روحانی رئیس جمهوی و محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه ایران
تنش میان دولت ایران و قوه قضائیه همچنان ادامه دارد و معاون اول قوه قضائیه با متهم کردن دولت به «فریبکاری» درخواست کرد تا منابع مالی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اعلام شود.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه روز چهارشنبه ۱۵ دی در همایشی تاکید کرد که حساب‌های قوه قضائیه «کاملا شفاف» است.
او همچنین به حسن روحانی که روز گذشته توییت کرده بود دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج‌ و حساب‌هایش را روشن کند، پاسخ داد: «خب چرا نمی‌کنید؟ چه کسی جلوی شما را گرفته است؟»
این مقام ارشد قضایی، اکبر ترکان، معاون ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ را مورد خطاب قرار داد و گفت که باید بدون شرط منابع ستاد انتخاباتی را منتشر کند.
آقای ترکان گفته بود که اگر همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲«اعلام کنند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند» ستاد روحانی هم حساب‌های خود را منتشر خواهد کرد.
محسنی اژه‌ای اما گفته است: «الان از شما می پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است؟ قطعا بالاتر از ٢٠ میلیارد؛ خب شما بگویید این پول از کجا آمده؟»
تنش میان دو رئیس قوه جمهوری اسلامی ایران از آنجایی شروع شد که حسن روحانی هفته گذشته عنوان کرد قوه قضائیه از تحویل بابک زنجانی به وزارت اطلاعات جلوگیری کرده و در پرونده این میلیاردر فعال در حوزه تجارت نفت مشخص نشد همدستان او چه کسانی بودند و چرا او به چنین جایگاهی رسیده بود.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز ۱۳ دی پاسخ تندی به آقای روحانی داد و با بیان این که زنجانی ادعا می‌کند «میلیاردها تومان به انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده است»، گفت: « «ما حرفی نداریم و می توانیم تمام کسانی را که بابک زنجانی ادعاهایی در موردشان مطرح کرده است، احضار و در صورت لزوم بازداشت ‌کنیم تا معلوم شود که قضیه چه بوده است.»
یک روز پس از آن حسن روحانی در توییتر اعلام کرد که حاضر است با راه‌اندازی سامانه‌ای درباره حساب‌های دولت شفاف‌سازی کند اما در عین حال از قوه قضائیه هم خواست تا همه حساب‌های خود را «روشن کند».
صادق لاریجانی از سوی دو نماینده مجلس درباره واریز مبلغ در اختیار قوه قضائیه به حساب‌های شخصی رئیس این قوه مورد سوال قرار گرفته است.
اکبر ترکان، مشاور عالی حسن روحانی و معاون ستاد انتخاباتی او نیز به وبسایت جماران گفت که ادعای کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی «دروغ» است.

هیچ نظری موجود نیست: