۱۳۹۵ دی ۱۹, یکشنبه

روز یکشنبه نوزدهم دیماه نودوپنج صدها نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره برای چندمین بار در اعتراض به معوقات مزدی خود اقدام به برگزاری تجمع نمودند.لازم بذکر است کارگران معدن زغال سنگ طزره که از زیر مجموعه شرکت زغال سنگ البرز شرقی هستند و حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت میباشند که ماههاست حقوق خود را دریافت نکرده اند و بارها دست به تجمع اعتراضی زدند ولی تاکنون هیچ اقدامی بابت پرداخت حقوق آنان از سوی کارگزاران حکومتی انجام نگرفته است.
راهپیمایی اعتراضی کارگران پلی اکریل در اصفهان و درگیری با نیروهای سرکوبگر انتظامی:
#بگونه: روز یکشنبه نوزدهم دیماه نودوپنج بیش از صدها تن کارگران پلی‌اکریل مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.کارگران معترض ابتدا مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضیعت خود شدند اما هیچکدام از کارگزاران دولتی در استاندارای حاضر به صحبت و مذاکره با کارگران نشدند در نتیجه آنان برای رساندن صدای خود به سمت میدان انقلاب اصفهان دست به راهپیمایی زدند و از آنجا به سمت دفتر مرکزی شرکت بروند اما نیروهای سرکوبگر انتظامی با کارگران معترض مقابله کرده و مانع از رفتن آنان به سمت دفتر شرکت و ادامه راهپیمایی آنها شده است.
دومین روز تجمع اعتراضی کارگران ماشین سازی هپکو در میدان اصلی شهر اراک:
روز یکشنبه19 دیماه95 بیش از صدها تن از کارگران واحد «ماشین سازی هپکو اراک» در ادامه اعتراض خود در میدان اصلی شهر و نیز در محوطه کارخانه تجمع کردند.کارگران معترض گفتند:در تجمع روز شنبه ۱۸ دیماه در میدان اصلی شهر اراک صورت گرفت به جز وعده‌های دروغین هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان همچنان در محل کارخانه تجمع کنیم.علت اعتراض کارگران ماشین سازی هپکو اراک عدم دریافت دست کم ۵ ماه مزد معوقه است که کارفرما از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.
دومین روز تجمع اعتراضی کارگران ماشین سازی هپکو در میدان اصلی شهر اراک:
#بگونه: روز یکشنبه نوزدهم دیماه نودوپنج بیش از صدها تن از کارگران واحد «ماشین سازی هپکو اراک» در ادامه اعتراض خود در میدان اصلی شهر و نیز در محوطه کارخانه تجمع کردند.کارگران معترض گفتند:در تجمع روز شنبه ۱۸ دیماه در میدان اصلی شهر اراک صورت گرفت به جز وعده‌های دروغین هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان همچنان در محل کارخانه تجمع کنیم.علت اعتراض کارگران ماشین سازی هپکو اراک عدم دریافت دست کم ۵ ماه مزد معوقه است که کارفرما از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.
تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت و مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد: #بگونه: بیش از یکماه است که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی شان ادامه دارد. از سوی دیگر ۲۰۰۰ کارگر شرکت صدرا بوشهر همچنان علیرغم گذشت ۴ ماه هنوز معوقات مزدی خود را دریافت نکرده و کارگران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حدود ۲۰۰۰ نفر از کارگران شرکت صدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا) در بوشهر از مهرماه معوقات مزدی دارند. این کارگران در مقاطعی دست به اعتصاب نیز زده بودند که با قول مساعد کارفرما به کار خود بازگشتند، اما همچنان ۴ ماهه اخیر آنان پرداخت نشده است. قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران از عمده سهام داران این شرکت صنعتی محسوب می شود.
ضرب و شتم یک کارگر توسط ماموران سرکوبگرشهرداری رشت بدلیل پیگیری حقوق معوقه خود:
#بگونه: روز شنبه هجدهم دیماه نودوپنج یک کارگر زیر مجموعه شهرداری رشت حین پیگیری مطالبات مزدی خود،مورد ضرب و شتم عوامل پیمانکار شهرداری این شهر قرار گرفت. یکی از بازرسان سازمان تاکسی رانی شهر رشت بنام «محسن جماعتی» که برای پی گیری مطالبات صنفی ۴ ماه گذشته خود به دفتر شرکت پیمانکاری «مراقبتی حفاظتی مجریان نظم گیل» مراجعه کرده بود بصورت ناگهانی از سوی یکی از ماموران شرکت مذکور مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.این کارگر مضروب گفت:من چندین سال است به عنوان بازرس سازمان تاکسیرانی رشت مشغول به فعالیت هستم و حدود ۴ ماه است که حقوق و دستمزد قانونی خود را دریافت نکرده‌ام و به سختی معیشت خود و خانواده‌ام راتامین می‌کنم.
تجمع اعتراضی کارگران آسفالت میهن کویرنسبت به تعطیلی کارخانه وبیکاری مقابل فرمانداری پاکدشت
پیش از ظهر دیروز18دی، کارگران آسفالت میهن کویردراعتراض نسبت به تعطیلی کارخانه وبیکاری دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان پاکدشت زدند.
به گزارش18دی تسنیم،شواهد حاکی از اختلافات خانوادگی و شکایت یکی از سهامداران است که باعث بیکاری 80 کارگر در شهرستان پاکدشت شده است.
بر اثر یک اختلاف خانوادگی که کار به شکایت در دادگستری کشیده شده است، از روز چهارشنبه هفته گذشته کارخانه آسفالت میهن کویر توسط دادگستری پاکدشت پلمب شده است.
15871986_715264838633758_8300671143211819949_nتجمع کارگران کنتورسازی و رسانور جلوی دفتر امام جمعه رژیم دراستان قزوین
  کارگران کنتورسازی ۶ماه و کارگران رسانور ۱۰ ماه حقوق معوقه دارند.


هیچ نظری موجود نیست: