۱۳۹۶ فروردین ۵, شنبه

تحریم ۳۰ فرد و شرکت مرتبط با ایران و کره شمالی

وزارت امور خارجه آمریکا ۳۰ نهاد و شخص را که در انتقال تکنولوژی حساس برنامه موشکی به ایران دست داشتند تحریم کرده است. این اشخاص و شرکت‌ها در خارج از ایران قرار دارند.
Logo USA Außenministerium State Department (picture-alliance/dpa)
وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (۲۴ مارس/ ۴ فروردین) اعلام کرد ۳۰ نهاد و شخص مرتبط با ایران، کره شمالی و سوریه را تحریم کرده است. تحریم‌شده‌ها افراد و شرکت‌هایی از چین، کره شمالی و امارات متحده عربی هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یازده فرد یا شرکت موجود در این فهرست به دلیل انتقال تکنولوژی حساس مرتبط با برنامه موشکی ایران، تحریم شده‌اند.
بنابر این گزارش، ۱۹ فرد و موسسه دیگر به دلیل نقض پیمان منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، وارد فهرست تحریم شده‌اند. این شرکت‌ها و اشخاص، تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کره شمالی و سوریه را نقض کرده‌اند.
یک روز پیش از تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا، گروهی از سناتورهای آمریکا از تهیه طرح جدیدی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر دادند. این طرح از حمایت ۱۴ سناتور دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا برخوردار است.
طرح سناتورهای آمریکا در صورت تصویب و تبدیل آن به قانون، تحریم‌های مرتبط با موضوع تسلیحاتی، حقوق بشری و حمایت از تروریسم علیه ایران را افزایش خواهد داد.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه در این باره در توئیتر نوشت، تحریم‌های جدید گامی علیه تهدید ایران برای امنیت آمریکا خواهد بود و تمام جنبه‌های اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را در بر خواهد گرفت.
سناتور رابرت منندز به خبرگزاری رویترز گفته است که طرح جدید ۱۴ سناتور طوری تنظیم شده که خللی در توافق هسته‌ای ایجاد نکند.

هیچ نظری موجود نیست: