۱۳۹۶ فروردین ۱۲, شنبه


اسرائیل طرح ساخت یک شهرک جدید در کرانه باختری را تصویب کرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۶

شهرک یهودی‌نشین شیلو
شهرک یهودی‌نشین شیلو
کابینه امنیتی اسرائیل احداث نخستین شهرک یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن در ۲۵ سال اخیر را تصویب کرده است. این در حالی است که مذاکره میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا درباره فعالیت های آینده همچنان ادامه دارد.
از سال ۱۹۹۲ تا کنون سیاست اسرائیل بر گسترش شهرکهای موجود در کرانه باختری بوده است. قرار است شهرک جدید در نزدیکی شیلو در شمال کرانه باختری احداث شود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وعده خانه سازی برای صدها نفری را داده است که بر اساس رای دیوان عالی اسرائیل مجبور به تخلیه شهرک آمونا شده اند. این دیوان اواسط بهمن ماه گذشته رای داد که شهرک آمونا به طور غیرقانونی در سرزمین های فلسطینی احداث شده و باید تخریب شود.
نیروهای اسرائیلی روز دهم اسفند ماه همچنین ۹ واحد مسکونی در شهرک یهودی نشین اُفرا در کرانه باختری رود اردن را آغاز تخلیه کردند که دیوان عالی اسرائیل پیشتر حکم تخلیه آنها را به دلیل احداث غیرمجاز در زمین‌های مالکان فلسطینی صادر کرده بود.
شهرک جدید در نزدیکی آمونا و در سرزمین هایی ساخته می شود که فلسطینان آن را بخشی از کشور آینده خود می دانند. فلسطینی ها شهرک سازی های اسرائیل را یک معضل اساسی در راه صلح می خوانند.

هیچ نظری موجود نیست: