۱۳۹۶ خرداد ۲, سه‌شنبه

داعش عملیات خونبار منچستر را به خود منسوب کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در سالن کنسرت منچستر را به عهده گرفت. به گفته نخست وزیر بریتانیا عامل انتحاری یک نفر بوده و پلیس مشغول تحقیق درباره همدستان احتمالی اوست.

داعش عملیات خونبار منچستر را به خود منسوب کرد

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در سالن کنسرت منچستر را به عهده گرفت. به گفته نخست وزیر بریتانیا عامل انتحاری یک نفر بوده و پلیس مشغول تحقیق درباره همدستان احتمالی اوست.
Großbritannien Tag nach dem Anschlag in Manchester (Getty Images/AFP/O. Scarff)
گروه بنیادگرای "خلافت اسلامی" (داعش) مدعی شد که عامل حمله به کنسرت موسیقی منچستر یکی از عوامل آن سازمان تروریستی بوده است.
در اولین ساعات بعدازظهر روز سه‌شنبه (۲۳ مه) داعش در یکی از سایت‌های وابسته به خود اعلام کرد که "یکی از سربازان خلافت بمب را در سالن کنسرت" کار گذاشته و منفجر کرده است.
هنوز از اعتبار این خبر گزارش موثقی منتشر نشده است.
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، حمله انتحاری در منچستر را به شدت محکوم کرد و آن را "بدترین نوع بزدلی" دانست. او افزود که هویت تروریست انتحاری برای پلیس روشن شده، اما به دلایلی از افشای آن خودداری می‌کند.
به گفته خانم نخست وزیر مأموران امنیتی سرگرم تحقیق درباره انگیزه‌های پنهان تروریست و همدستان احتمالی او هستند.
سوءقصد به کودکان و نوجوانان
عامل انتحاری بمبی که خود ساخته بود را حدود ساعت ده و نیم شامگاه دوشنبه (۲۲ مه) در سالن کنسرت منفجر کرد. موقع انفجار در سالن، هنرمندی به نام آریانا گرانده مشغول اجرای موسیقی بود. این خواننده ۲۳ سال دارد و بیشتر طرفداران او نوجوانان هستند.
 
تماشای ویدیو01:09

روایت شاهدان عینی از انفجار منچستر

بر اثر انفجار بمب ۲۳ نفر به قتل رسیدند، که عامل حمله نیز در میان آنهاست. در انفجار سالن کنسرت ۵۹ نفر نیز زخمی شده‌اند. بیشتر قربانیان جوانان کم‌سن‌وسال هستند.
انفجار در منچستر یادآور انفجاری مشابه است که در کلوب بتکلان در پاریس روی داد و ده‌ها نفر را به قتل رساند.
آخرین عملیات مهیب بنیادگرایان تروریست در بریتانیا به ژوئیه ۲۰۰۵ برمی‌گردد. در آن عملیات عاملان انتحاری طی چند انفجار همزمان در شبکه مترو و اتوبوس لندن، بیش از ۵۰ نفر را به قتل رساندند.

هیچ نظری موجود نیست: