۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

دیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبرداد:

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته ۳۱۶ نفر شامل ۳۹ زن و ۲۷۷ مرد بر اثر سوءمصرف مواد مخدر و روان گردان در کرمانشاه جان باختند.
به گزارش ایلنا، آرتین کمالی اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد ۱۰۸۰۳ مجروحان تصادفات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۵۴۴ نفر از این تعداد و ۳۲۵۹ نفر زن هستند، در سال ۹۴  تعداد ۹۵۸۰ نفر شامل ۶۶۶۷ مرد و ۲۹۱۳ زن مراجعه مجروحان تصادفات بودند که سال ۹۵ رشد ۱۲.۷ درصدی آمار مجروحان را داشتیم.
کمالی آمار مجروحان حوادث کار  در سال ۹۵ را ۵۵۰ نفر شامل ۵۳۷ مرد و ۱۳ زن اعلام کرد و گفت: این آمار در سال ۹۴ شامل ۵۹۴ مرد و ۱۶ زن است که کاهش ۹.۸ داشتیم.
وی آمار مراجعان سرپایی به پزشکی قانونی استان کرمانشاه در سال ۹۵ را ۴۳۶۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: سال ۹۴ آمار ما در این زمینه ۴۱۰۷۰ بود و رشد ۶.۲ درصدی داشتیم، در سال گذشته معاینات مراجعان مدعی نزاع ۱۵۹۰۷ نفر شامل ۱۱۳۳۰ مرد و ۴۵۷۷ زن و در سال ۹۴ تعداد ۱۶۲۵۵ نفر شامل ۱۱۳۷۹ مرد و ۴۸۷۶ زن است و ۲.۱ کاهش داشتیم.
کمالی تعداد اجساد معاینه شده در سال ۹۵ را ۱۶۴۵ جسد شامل ۱۲۳۸ مرد و ۴۰۷ زن اعلام کرد و گفت: این آمار در سال ۹۴ شامل ۱۷۰۶ جسد شامل ۱۳۰۱ مرد و ۴۰۵ زن می‌باشد و کاهش ۳.۶ داشتیم، در سال گذشته ۱۶ نفر شامل ۱۴ مرد و ۲ زن با سلاح سرد به قتل رسیدند و سال ۹۴ تعداد ۱۷ نفر شامل ۱۲ مرد و ۵ زن با سلاح سرد به قتل رسیدند. 
وی تعداد افراد متوفی ناشی از خفگی با گاز منواکسید کربن در سال گذشته را ۲۴ نفر شامل ۱۸ مرد و شش زن اعلام کرد و گفت: در سال ۹۴ تعداد بیست و دو نفر شامل ۱۷ مرد و ۵ زن است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار مسمومیت (خودکشی) با قرص برنج در استان طی سال گذشته را ۱۶ نفر شامل ۹ مرد و ۷ زن اعلام و اظهار کرد: در سال ۹۴ تعداد بیست نفر شامل ۱۶ مرد و چهار زن بر اثر مسمومیت با قرص برنج فوت کردند.
وی اجساد ناشی از سوختگی ارجاعی به پزشکی  قانونی استان کرمانشاه را ۹۱ جسد شامل ۳۲ مرد و ۵۹ زن اعلام و بیان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۸۱ جسد ناشی از سوختگی شامل ۳۰ مرد و ۵۱ زن داشتیم و با افزایش ۱۲.۳ درصدی مواجه بودیم.
کمالی تعداد اجساد ناشی از غرق شدگی در استان را ۲۰ مرد و ۲ زن اعلام کرد و گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۵ نفر به دلیل غرق شدگی فوت کردند. تعداد فوتی های ناشی از برق گرفتگی ۱۳ مرد و یک زن می‌باشد و در سال ۹۴ نیز ۱۴ مرد و یک زن به دلیل برق گرفتگی فوت کردند.
وی تعداد متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مواد روان گردان در استان کرمانشاه طی سال ۹۵ را ۱۸۴ نفر شامل ۱۵۹ مرد و ۲۵ زن اعلام و عنوان کرد: این آمار در سال ۹۴ شامل ۱۱۸ مرد و ۱۴ زن می‌باشد که افزایش ۳۹ درصدی داشتیم.
کمالی تعداد متوفیان ناشی از حوادث کار در استان کرمانشاه طی سال گذشته را ۳۸ نفر شامل ۳۷ آقا و یک خانم اعلام کرد و افزود: در سال ۹۴ تعداد ۴۷ نفر شامل ۴۶ مرد و یک زن به دلیل حوادث کار در استان فوت کردند که کاهش نوزده درصدی داشتیم.
وی بیشترین علت مرگ در حوادث ناشی از کار را مربوط به سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی دانست و افزود: در سال گذشته تعداد ۸۸۸ فقره پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شد و این آمار در سال ۹۴ تعداد ۷۵۶ فقره پرونده بوده و افزایش ۱۷ درصدی داشتیم.
 کمالی تعداد پرونده‌های ارجاعی در خصوص قصور پزشکی را ۹۹ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۹ مورد تبرئه شده و ۲۰ مورد محکوم شدند، در سال ۹۴ تعداد ۱۱۷ پرونده قصور پزشکی ارجاع شد که ۷۶مورد تبرئه و ۴۱ مورد محکوم شدند که کاهش ۱۵.۴ درصدی داشتیم، باید به این مسئله نیز توجه داشت که اگر آمار پزشک ستیزی بالا برود در آینده مردم متضرر می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه بعد از ۱۹ هفتگی جنین مجوز سقط وجود ندارد، گفت: بیان کرد: در سال گذشته، ۳۹۸ خانم جهت تشکیل پرونده سقط درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که با ۲۳۶ مورد موافقت و با ۱۰۶ مورد مخالفت شد، در سال ۹۴ اما، تعداد ۳۷۴ خانم برای سقط درمانی مراجعه کردند که با ۲۰۰ مورد موافقت و با ۱۱۵ مورد مخالفت شد و افزایش ۶.۴ درصدی داشتیم. 
کمالی در ادامه گفت: امیدواریم امسال مرکز پزشکی قانونی شهرستان صحنه کلنگ زنی شود، کرمانشاه نیز جزو معدود کلان‌شهرهای کشور است که فقط یک پزشکی قانونی دارد و مراجعه کنندگان زیاد، خدمت رسانی را با چالش مواجه می‌کند و  کلنگ زنی مرکز شماره ۲ پزشکی قانونی کرمانشاه امسال انجام شود.
وی با بیان اینکه مرکز پزشکی قانونی جوانرود امسال کلنگ زنی می‌شود، افزود: امسال سالن تشریح هرسین را راه اندازی می‌کنیم و افق دید ما این است که در تمام شهرستان‌ها مرکز پزشکی قانونی مجزا داشته باشیم.
کمالی با اشاره به جذب چهار نیروی جدید در پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: انتظار داریم که بودجه امیدوار کننده ای به پزشکی قانونی استان اختصاص یابد که در شأن و منزلت استان باشد.
وی در ادامه گفت: صحنه جرم نیز در سال گذشته کلید خورد و همکاری پزشکی قانونی استان در این راستا ارزشمند است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه با کمبود شدید وسایل نقلیه در پزشکی قانونی کرمانشاه مواجه هستیم، بانک ژنتیک برای مجرمان نیز در سال ۹۶ کلید خواهد خورد.

هیچ نظری موجود نیست: