۱۳۹۶ دی ۸, جمعه

در چندین شهر ایران تجمع‌های اعتراضی برگزار شدچند شهر ایران، از جمله تهران، اصفهان، کرمانشاه، رشت و قم تجمع‌هایی در اعتراض به حکومت ایران و شرایط اقتصادی برگزار شده است. در کرمانشاه ماموران با معترضان درگیر شدند

رشت
در چند شهر ایران، از جمله تهران، اصفهان، کرمانشاه، رشت و قم تجمع‌هایی در اعتراض به حکومت ایران و شرایط اقتصادی برگزار شده است. در کرمانشاه ماموران با معترضان درگیر شدند. به گفته معاون استاندار تهران چند نفر در تهران بازداشت شده‌اند.


  • *معترضان در کرمانشاه تصویری از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران را پایین کشیده‌اند. این شاهد عینی گفت پلیس چندین نفر را بازداشت کرده است.
    معترضان در کرمانشاه شعارهایی چون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "ملت گدایی می‌کند/آقا خدایی می‌کند" و "نه غزه، نه لبنان/جانم فدای ایران" می‌دادند.
    یک شاهد عینی گفت پس از حمله ماموران، معترضان نیز به سمت ماموران سنگ پرت کرده و با آنها درگیر شدند.
    او گفت دست کم یکی از ماموران به شدت زخمی و با آمبولانس از محل برده شد.
    خبرگزاری تسنیم معترضان کرمانشاه را "مالباختگان" صندوق‌های اعتباری ورشکسته معرفی کرده است.

    کرمانشاهحق نشر عکسUGC
    Image captionتجمع امروز معترضان در میدان آزادی کرمانشاه

    همزمان محسن نسج همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، در مصاحبه با ایلنا از بازداشت چند نفر در تهران خبر داده است.
    آقای همدانی به ایلنا گفته است: "در برخی از میادین تعداد محدود و قلیلی از افراد حضور داشتند که با تذکر دوستانه پلیس صحنه را ترک می‌کردند."
    "در یکی از میادین کمتر از ۵۰ نفر حضور داشتند که تعدادی از افراد پس از تذکر پلیس صحنه را ترک کردند اما تعداد اندکی نیز بودند که علیرغم تذکر پلیس همچنان در میدان باقی ماندند. پس از این مسئله و استعلام پلیس از ما، با حکم قضایی تعداد کمی بازداشت موقت شدند."

    'جلسه فوق‌العاده دولت'

    اعلام شده که نشست سران سه قوه که قرار بود فردا شنبه، نهم دی برگزار شود، به تعویق افتاده است. دلیل تعویق این نشست اعلام نشده و زمان جدید برگزاری آن هم اعلام نشده است.

    در کرمانشاه ماموران امنیتی با معترضان درگیر شدند و گفته می‌شود چند نفر را بازداشت کرده‌اند. همچنین معاون امنیتی استانداری تهران از بازداشت چند نفر در تهران خبر داده است.
    در برخی از شهرهای علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، شعار داده شده است.
    یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی فارسی گفت در اصفهان معترضان برای مقابله با گاز اشک آوری که ماموران پرتاب کردند، آتش‌هایی در اطراف سی و سه پل روشن کردند.
    رشت
    در تجمعی در رشت معترضان علیه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران شعار داده‌اند. در ساری یکی از شعارهای معترضان "سوریه رو رها کن/فکری به حال ما کن" بود.
  • صبح و عصر جمعه، ٨ دی، در چندین شهر ایران، از جمله تهران، اصفهان، کرمانشاه، رشت، قم، ساری، همدان و قزوین تجمع‌هایی در اعتراض به حکومت ایران و شرایط اقتصادی برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: