۱۳۹۶ آذر ۳۰, پنجشنبه

زلزله تهران: هنگام فرار یک زن باردار کشته و ده‌ها تن زخمی شدند

زلزله‌ای که تهران و استان‌های همجوار آن را لرزاند، خسارات زیادی نداشته، اما هنگام فرار از منازل، یک زن باردار کشته و ۹۷ نفر زخمی‌ شده‌اند. امکان وقوع زلزله شدیدتر وجود دارد. استان کرمانشاه نیز دوباره لرزید.
پناه به خیابان پس از وقوع زلزله تهران
پناه به خیابان پس از وقوع زلزله تهران
شامگاه چهارشنبه زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۲/ ۵ ریشتر تهران و چند استان دیگر را لرزاند. مرکز این زلزله حوالی ملارد (تهران) گزارش شد. لرزش زمین علاوه بر استان تهران، در استان‌های قم، گیلان، قزوین و اراک نیز احساس شده است. موقعیت آن ۷ کیلومتری عمق زمین بوده است.
به گفته بهمن خطیبی، فرماندار ملارد، زلزله خسارت جانی به‌بار نیاورده اما ترس و وحشت هنگام فرار از منزل سبب مرگ یک زن باردار  شده است.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات روز پنجشنبه اعلام کرد  ۹۷ نفر در شب گذشته مصدوم شدند. به گفته او از این تعداد ۵۰ نفر در البرز، ۳۴ نفر در تهران، ۱۲ نفر در ساوه و یک نفر در قزوین بودند. زلزله شب گذشته یک نفر فوتی نیز در استان البرز داشت.
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران  کشور گفته است تمام مراکز اجرایی و آموزشی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه تعطیل است.
هشدار نسبت به پس‌لرزه‌های شدیدتر
بامداد پنچشنبه رئیس مرکز لرزه‌نگاری ایران گفت: «به نظر می‌رسد انتهای گسل اشتهارد فعال شده و مردم باید احتیاط کنند. تا این لحظه دو پس‌لرزه گرفتیم اما با توجه به بزرگی لرزه‌ اولیه، نمی‌دانیم این زلزله‌ اصلی بوده یا پیش لرزه. منتظریم ببینیم پس‌لرزه‌ها ادامه می‌یابد یا نه.»
وبسایت خبری نوپانا نیز به نقل از مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله نوشت: «حتی زلزله‌های کوچک بعدی ما را از عدم احتمال رخداد زلزله بزرگ‌تر در همین گسل ماهدشت-جنوب کرج، یا تحریک گسیختگی در گسل‌های مجاور نمی‌تواند مطمئن کند».

هیچ نظری موجود نیست: